دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایلام گفت: 318 نفر طی سه ماه نخست سال جاری در این استان برای فعالیت در حوزه قاچاق کالا و ارز دستگیر شده اند.
کد خبر: ۴۵۶۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷ 10 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ علی نجات سلیمانی  اظهار کرد: استان ایلام با وجود داشتن مرز 430 کیلومتری با کشور عراق به نسبت سایر استان ها در زمینه قاچاق کالا و ارز وضعیت مناسب تری دارد ولی طی سال های اخیر شاهد افزایش ورود برخی کالاهای قاچاق همچون لوازم آرایشی و بهداشتی ، لوازم خانگی ، البسه ، مواد خوراکی ، دخانیات ، تجهیزات دریافت ماهواره و اقدام ضد فرهنگی به استان هستیم که می طلبد اقدامات کنترلی برای جلوگیری از ورود این اقلام با توجه به تاثیر بسیار منفی آن بر اقتصاد ملی تشدید شود.


وی مهم ترین شیوه های ورود کالای قاچاق به استان ایلام را در قالب پوشش همراه مسافر ، توزیع در لا به لای کالاهای مجاز ، حمل در بسته بندی های غیر واقعی و جاسازی درون خودروها عنوان کرد و افزود: با این وجود باندهای مهم قاچاق کالا در این استان مشاهده نشده و تنها به شکل انفرادی شاهد فعالیت برخی افراد در این زمینه هستیم.


دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایلام یادآور شد: 314 پرونده از ابتدای امسال تا پایان خردادماه در حوزه قاچاق کالا و ارز این استان تشکیل شده که در مقایسه با 344 پرونده دوره مشابه پارسال 9 درصد کاهش یافته است که در نتیجه این پرونده ها 318 نفر که تمامی انها مرد هستند، دستگیر شده اند، درحالیکه این تعداد در سال گذشته 322 نفر بوده است.


سلیمانی تاکید کرد: پرونده های با ارزش بیش از یک میلیارد ریال 9 مورد بوده که در مقایسه با سه مورد دوره مشابه سال گذشته 200 درصد افزایش یافته است و 304 پرونده نیز کمتر از یک میلیارد ریال ارزش داشته اند.


وی ارزش ریالی پرونده های حوزه قاچاق کالا و ارز این استان را طی سه ماه نخست سال جاری 36 میلیارد و 364 میلیون و 685 هزار ریال عنوان کرد که به نسبت 12 میلیارد و 753 میلیون و 174 هزار ریال سال گذشته از افزایش 185 درصدی برخوردار است.


دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایلام اضافه کرد: 12 تیرماه سالروز فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر مبارزه قاطع و جدی با قاچاقچیان کالا و ارز است و این کمیسیون نیز در استان تلاش دارد منویات رهبر معظم انقلاب را اجرایی کند.


سال گذشته یک هزار و 169 نفر که در زمینه عرضه کالای قاچاق در این استان فعالیت می کردند، با تلاش دستگاه های انتظامی و نظارتی دستگیر شدند و در نتیجه تشکیل 251 پرونده در تعزیرات حکومتی متخلفان به پرداخت 26 میلیارد و 91 میلیون و 183 هزار ریال جریمه نقدی شدند./م

ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار