مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام:مهمترین ماموریت سازمان تامین اجتماعی ایجاد امنیت اجتماعی در جامعه است و وظیفه آن تامین معاش و حمایت از بیمه شدگانی است که بر اثر بیماری، بیکاری، از کارافتادگی یا بازنشستگی قادر به ادامه فعالیت نیستند.
کد خبر: ۴۵۶۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹ 10 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛  سهیلا ملکشاهی در نشست خبری مشترک مدیران سازمان تامین اجتماعی استان ایلام به مناسبت هفته تامین اجتماعی اظهار کرد: مهمترین ماموریت سازمان تامین اجتماعی ایجاد امنیت اجتماعی در جامعه است و وظیفه آن تامین معاش و حمایت از بیمه شدگانی است که بر اثر بیماری، بیکاری، از کارافتادگی یا بازنشستگی قادر به ادامه فعالیت نیستند.
 
وی یادآوری کرد: با توجه به جمعیت 250 هزار نفری تحت پوشش این سازمان در استان ایلام متوسط هزینه تعهد بلند مدت و کوتاه مدت خدمات به این افراد ماهانه 140 میلیارد ریال است.
 
ملکشاهی با بیان اینکه فراهم ساختن خدمات و حمایت از این افراد از وظایف این سازمان است، افزود: سازمان تامین اجتماعی استان ایلام به نیمی از جمعیت استان به میزان 250 هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی با 191 پرسنل در بخش بیمه ای و درمان در حال خدمت رسانی هستند.
 
مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام یادآور شد: در بخش بیمه ای از جمله خدمات این سازمان پرداخت بیمه نقدی و غیر نقدی مستمری بگیران، کمک هزینه عائله مندی، اولاد، عیدی، بن به مستمری بگیران از کار افتاده، فوتی و بازنشسته، پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری، بارداری، بیکاری و ... است.
 
ملکشاهی به بیمه شدگان خاص اشاره کرد و افزود: این بیمه شدگان شامل کارگران ساختمانی هستند که 20 درصد بیمه مربوط به حق کارفرما بصورت کمک دولت پرداخت می شود و تنها هفت درصد آن را کارگران پرداخت می کنند.
 
وی با بیان اینکه کارگران ساختمانی در استان ایلام 12 هزار و 700 نفر هستند، تاکید کرد: 500 نفر دیگر به این تعداد افزوده می شود همچنین 500 مجوز نیز برای افرادی که دارای مهارت فنی و در کار ساخت و ساز اشتغال دارند و از آنجا که رابطه خاصی با کارفرما ندارند دولت 20 درصد حق بیمه آنها را تقبل کرده است.
 
به گفته وی، این سازمان در سال های گذشته به منظور حمایت از کارفرمایان و دستور رهبر معظم انقلاب در بحث بخشودگی جرائم همچنین حمایت از تولید و اشتغال 430 کارگاه مورد بخشودگی جرائم قرار گرفته است و بدهی کارفرمایان نیز تقسیط شد.
 
ملکشاهی با بیان اینکه میزان بخشودگی جرائم تاکنون 20 میلیارد ریال است، گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی بمنظور ارتقا سطح کمی و کیفی خدمات ارائه شده و افزایش رضایتمندی مخاطبان سازمان تامین اجتماعی اقدام به انجام خدمات الکترونیکی نموده که منجر به اجرای اقتصاد مقاومتی شده و باعث حذف بعضی از هزینه ها و راحتی خدمات رسانی شده است.
 
مدیر کل تامین اجتماعی استان ایلام اضافه کرد: 73 درصد کارگاه ها در سطح استان لیست های حق بیمه خود را بصورت الکترونیکی واریز می کنند.
 
وی ابلاغ اوراق مطالباتی به صورت الکترونیکی که حدود 56 درصد عملیاتی شده است، تشکیل پرونده الکترونیکی که در دست اقدام و برای بیمه شدگان جدید الورود عملیاتی شده است را از دیگر اقدامات این سازمان اعلام کرد.
 
مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: در طول دولت یازدهم خدمات قابل توجه ای به بیمه شدگان ارائه شده ولی بیمه شدگان که بانیان و صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی هستند، از این خدمات بی اطلاع هستند.
 
دکتر لاله ماژین با اشاره به بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی یک ارگان نیمه دولتی است که صاحبان آن کارگران و کارفرمایان هستند.
 
به گفته وی، بدهی هایی در طول دولت های نهم و دهم بدلیل ندیدن منابع مالی هزینه های زیادی را به این سازمان تحمیل کرد در حالیکه بدهی دولت در آغاز سال 86، 42 هزار میلیارد ریال بود ولی در دولت دهم 14.5 برابر شد.
 
وی با بیان اینکه این بدهی هنوز وجود دارد، یادآور شد: در برنامه توسعه پنجم مقرر شد دولت 10 درصد از بدهی های خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.
 
دکتر لاله ماژین از جمله اقدامات سازمان تامین اجتماعی در کشور که در هفته تامین اجتماعی افتتاح خواهد شد را راه اندازی نرم افزار ssn اعلام کرد و گفت: با این نرم افزار بیمه شده تامین اجتماعی صاحب شماره یونیک یا خاص می شود.
 
وی اضافه کرد: استفاده از کارت الکترونیک سلامت برای بیمه شدگان که بطور آزمایشی در دی کلینک شهر ایلام آغاز شد و جایگزین دفترچه کاغذی گردید در زمان، هزینه و تردد بیماران به مراکز درمانی صرفه جویی کرده است.
 
دکتر لاله ماژین یادآور شد: در این سامانه پزشکان در مراکز درمانی ملکی این سازمان با دریافت کد تامین اجتماعی یا شماره کارت ملی بیمار را در کارتابل سامانه وارد کرده سپس مشخصات فرد بیمار، سابقه بیماری، نیازهای دارویی و روزمه و تاریخچه بیماری او را مشاهده می کنند.
 
وی افزود: همچنین داروخانه های ملکی تامین اجتماعی نیز به صورت آنلاین دستورهای پزشکی صادر شده برای بیمار را از سوی پزشک معالج از طریق این سازمانه دریافت می کنند لذا دیگر نیازی به ارائه دفترچه برای دریافت دارو نیست.
 
وی تاکید کرد: همچنین مقرر شد یک برنامه ویژه برای گوشی های تلفن همراه (اپلیکیشن) در اختیار بیماران قرار گیرد تا این افراد از طریق این برنامه فعالیت های درمانی خود را پیگیری کنند و با استفاده از این ابزار برای مراجعه به پزشک وقت قبلی بگیرند.
 
دکتر لاله ماژین با بیان اینکه مراکز بیمارستانی و درمانی تامین اجتماعی در سراسر کشور با مشکل تامین و استقرار پزشک متخصص روبرو هستند، گفت: برای رفع این مشکل در بیمارستان شهدای زاگرس ایلام رایزنی بسیاری صورت گرفته و امیدواریم که این مشکل در آینده نزدیک حل و فصل شود.
 
وی با اشاره به اینکه با استقرار پزشکان متخصص در این بیمارستان، بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان ایلام می توانند از خدمات ارائه شده این سازمان نهایت استفاده را ببرند، افزود: مجموعه تامین اجتماعی و مدیریت درمان این سازمان آمادگی دارد تا پزشکان متخصص را به صورت تمام وقت و یا پاره وقت برای خدمت در بیمارستان شهدای زاگرس و دیگر مراکز درمانی وابسته به این سازمان استخدام کند.
 
مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام با اشاره به تجهیز بیمارستان شهدای زاگرس این شهر با استفاده از بهترین امکانات، یادآور شد: این بیمارستان هم اکنون و به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمت به مراجعان و بیمه شدگان این سازمان است.
 
نشست خبری مشترک مدیرکل سازمان تامین اجتماعی و درمان استان ایلام روز یکشنبه به مناسبت هفته تامین اجتماعی با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه این استان در سالن اجتماعات تامین اجتماعی برگزار شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار