معاون فرماندار بدره گفت: احساس مسئولیت نسبت به پدیده اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر در جامعه فردی است که باید عمومی شده و در قالب گفتمان اجتماعی تسریع یابد.
کد خبر: ۴۵۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰ 09 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالرضا یاری اظهار کرد: احساس مسئولیت اجتماعی نسبت به پدیده اعتیاد و مواد مخدر باید تقویت شود تا مبارزه با این آسیب مهم اجتماعی از حالت فردی خارج شود.

وی افزود: اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بدره شامل چهار حوزه فعالیت اصلی است که تمام برنامه های این شورا حول این محورها انجام می شود.
 
یاری تاکید کرد: در حوزه فرهنگ پیشگیری اقداماتی مانند برگزاری 26 کارگاه آموزشی برای ارتقای آگاهی خانواده ها، جوانان و نوجوانان با موضوعات مهارت های زندگی، مقابله با رفتارهای پرخطر، باورهای غلط در مورد اعتیاد و برگزاری هشت ایستگاه نقاشی و نمایشگاه عکس و تصویر با موضوع اعتیاد و تبعات مصرف مواد مخدر و باورهای غلط در مورد اعتیاد در کنار برگزاری طرح نیاز سنجی محلات و مسابقات ورزشی انجام شده است.
 
وی حوزه مقابله با پدیده مواد مخدر را نیز مهم خواند و یادآور شد: در این حوزه با همت فرماندهی انتظامی شهرستان و پلیس مبارزه با مواد مخدر گلوگاه ها کنترل و با اشراف اطلاعاتی، مقادیری مواد مخدر کشف و 70 نفر از سوداگران مرگ در سطح شهرستان نیز دستگیر شدند.
 
معاون فرماندار بدره اضافه کرد: در حوزه صیانت اجتماعی و توسعه مشارکت های مردمی، معرفی 40 نفر از معتادان بهبود یافته جهت دریافت تسهیلات و پرداخت 6 فقره تسهیلات اشتغال زایی به آنها، شناسایی و تشکیل پرونده برای معتادان بهبود یافته، توزیع 30 فقره سبد غذایی بین خانواده های آسیب دیده از اعتیاد، برگزاری دوره های آموزشی فنی و حرفه ای برای معتادان در حال ترک و ایجاد سه سازمان مردم نهاد در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر از اقدامات اصلی ما بوده است.
 
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بدره در مورد فعالیت های حوزه درمان این شورا نیز گفت: پذیرش 184 نفر در مرکز ترک اعتیاد و نظارت مستمر و حمایت مالی از فعالیت های این مرکز برای بهبود وضعیت معتادان و بازگشت مناسب آنان به روند جاری زندگی صورت گرفته است.
 
یاری با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری در سال 94 از مبارزه با اعتیاد به عنوان اولویت اول در حوزه آسیب های اجتماعی نام بردند، افزود: دولت تدبیر و امید هم نگاه ویژه ای به مقابله با آسیب های اجتماعی به خصوص مبارزه با اعتیاد دارد.
 
وی اظهار کرد: رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و همچنین اتخاذ رویکرد علمی در برخورد با این پدیده در دستور کار دولت از ابتدا تاکنون بوده است.
 
شایان ذکر است؛ شهرستان بدره بدره در 87 کیلومتری ایلام مطابق آمار رسمی نفوس و مسکن سال 1395 دارای چهار هزار و 311 خانوار با 15 هزار و 614 نفر جمعیت است./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار