قباد منصوری؛
رئیس دانشگاه پیام نور استان ایلام گفت: در سطح استان ایلام 10 مرکز دانشگاهی پیام نور فعال بوده و درزمینهٔ عمرانی اکثر پروژه‌ها با تلاش‌های انجام‌شده به مرحله انجام رسیده که مهم‌ترین آن ساختمان اداری و آموزشی مرکز استان بوده که به‌زودی افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۴۵۶۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲ 09 July 2017
راه‌اندازی مراکز آموزش عالی توسط دستگاه‌ها ضربه جبران‌ناپذیری به سیستم آموزش کشور وارد کرده است.
 
به گزارش تابناک ایلام ؛دکتر قباد منصوری اظهار کرد: دانشگاه پیام نور استان ایلام در 5 رشته مقطع کارشناسی ارشد و 50 رشته کارشناسی دانشجو پذیرش می‌کند و این دانشگاه درزمینهٔ عدالت آموزشی پیش‌قراول است و سیستم این دانشگاه امکان تحصیل آسان و ارزان  برای تمام اقشار جامعه فراهم کرده به‌طوری‌که دانشجویان هر مرکز می‌توانند در نزدیک‌ترین مرکز محل زندگی خود به تحصیل ادامه دهند و حتی دانشجویان مراکز دیگر می‌توانند در مرکز یا واحدی که برای آن‌ها در دسترس هست امتحان بدهند.
 
وی با تأکید بر اینکه دانشگاه پیام نور ازنظر کیفیت آموزشی یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور بوده که سال 95 مفتخر به کسب رتبه برتر کشور ازنظر کیفیت آموزش شده است، خاطرنشان کرد: آمار سازمان سنجش نشان می‌دهد که تعدادی زیادی از  پذیرفته‌شدگان مقطع کارشناسی ارشد و دکترای از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه پیام نور هستند و همچنین ازنظر پژوهشی این دانشگاه داری کارنامه قابل قبولی در بین دانشگاه‌های کشور است.
 
وجود 10 مرکز پیام نور در سطح استان
 
منصوری گفت: در سطح استان ایلام 10 مرکز دانشگاهی پیام نور فعال بوده و درزمینهٔ عمرانی اکثر پروژه‌ها با تلاش‌های انجام‌شده به مرحله انجام رسیده که مهم‌ترین آن ساختمان اداری و آموزشی مرکز استان بوده که به‌زودی افتتاح خواهد شد.   
 
رئیس دانشگاه پیام نور استان ایلام بیان اینکه دانشگاه پیام نور چون کتاب محور بوده و  سیستم ارزشیابی و  امتحانات آن تقریباً به‌صورت کنکوری انجام می‌شود بنابراین ازنظر کیفیت آموزشی باعث ارتقا سطح علمی دانشجویان در حد بهترین دانشگاه‌های کشور شده است، افزود: متأسفانه یکی از آسیب‌های جدی آموزش عالی کشور گسترش بی‌رویه و بی‌هدف مراکز آموزش عالی است که این مسئله به‌شدت بر کیفت سطح علمی دانشجو آسیب وارد می‌کند.
 
تبدیل علم به ثروت محقق کننده اقتصاد مقاومتی است
 
وی با تأکید بر اینکه دانشگاه کانون علم بوده و آنچه چیزی که از همه نظر باعث توسعه کشورهای پیشرفته شده، علم و دانش است خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم علم را با تکیه‌بر پژوهش‌های کاربردی به ثروت تبدیل کنیم اقتصاد دانش‌بنیان محقق می‌شود و فرمایش مقام معظم رهبری درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی محقق می‌گردد‌.
 
انتقاد از گسترش مراکز آموزشی بی‌رویه   
 
رئیس دانشگاه پیام نور استان ایلام با انتقاد از راه‌اندازی مراکز علمی توسط برخی دستگاه‌ها گفت: متأسفانه بعضی دستگاه‌ها وظیفه اصلی خود را رها کردن و به سمت تربیت دانشجو با راه‌اندازی مراکز آموزشی پرداخته‌اند و باید دانست که آموزش وظیفه دانشگاه بوده و دستگاه‌ها وظیفه دیگری نسبت به جامعه هدف خوددارند نه تربیت دانشجو.
 
وی بابیان اینکه راه‌اندازی مراکز آموزش عالی توسط دستگاه‌ها ضربه بدی به سیستم آموزش کشور وارد کرده است تصریح کرد: متأسفانه دستگاه‌ها خارج از وظیفه و چهارچوب وظایف خود اقدام به راه‌اندازی مرکز آموزش  عالی کرده و دانشجو تربیت می‌کنند و ازنظر کیفت و سطح علمی اصلاً با دانشگاه‌های مانند پیام نور، قابل قیاس نیستند.
 
منصوری ادامه داد: دانشگاه پیام نور دارای دو بعد آموزشی و پژوهشی است و در این راستا تلاش می‌کند تعامل خوبی بین اساتید و مراکز  پژوهشی نهادها و دستگاه‌های دولتی و مراکز صنعتی همچون شرکت پالایش و پخش و...ایجادشده و تلاش می‌شود در زمینه‌های مختلف علمی و آموزشی این تعاملات افزایش یابند.
 
برگزاری سمینار شیمی دانشگاه پیام نور کشور در ایلام 15 و 16 شهریور
 
وی بابیان اینکه در  راستای اهداف پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه پیام نور استان چهاردهمین سمینار  ملی شیمی دانشگاه پیام نور در تاریخ 15 و 16 شهریورماه امسال در دانشگاه پیام نور ایلام برگزار می‌کند افزود:تاکنون 365 مقاله از کل کشور به دبیرخانه این همایش در استان ارسال‌شده و پذیرفته‌شده‌اند. /م
ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار