مدیر جهاد کشاورزی سیروان از افزایش 10 درصدی خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: تاکنون بیش از چهار هزار تن گندم توسط مراکز خرید، خریداری شده است.
کد خبر: ۴۵۵۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ 09 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛حجت اله بخشوده  اظهار کرد: در سال زراعی جاری با برنامه ریزی های به عمل آمده علاوه بر بکارگیری 9 دستگاه کمباین بومی، 31 دستگاه کمباین غیر بومی و در مجموع 40 دستگاه کمباین کار برداشت غلات در این شهرستان را انجام داده و هم اینک در مراحل پایانی برداشت محصول هستیم.

وی افزود: میزان استفاده از دستگاه های پیشرفته و فنی کمباین در اراضی زیر کشت گندم این شهرستان نسبت به سال گذشته 60 درصد رشد داشت که همین عامل باعث کاهش مدت زمان برداشت غلات بمدت 2 ماه بود که این امر در کاهش خسارت آتش سوزی در مزارع نیز تاثیر زیادی داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی سیروان تاکید کرد: 2 مرکز خرید گندم در بخش های مرکزی و کارزان تاکنون چهار هزار و 100 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری کرده اند و هم اکنون تحویل گندم از کشاورزان در این 2 بخش ادامه دارد.

بخشوده یادآور شد: با هماهنگی به عمل آمده با مدیریت استان بدلیل نبود انبار مسقف و افزایش ضریب ایمنی بیش از 2 هزار و 500 تن گندم خریداری شده در این شهرستان به انبارهای ایلام و استان های هدف حمل شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه در سال زراعی 96 - 95 با تاخیر دو ماهه نزولات آسمانی مواجه شدیم و میزان بارندگی نسبت به سال گذشته (820 میلی متر) در سال جاری 353 میلی متر بود و از کاهش 47 درصدی برخوردار است.

به گفته وی، با برنامه ریزی های منسجم و برگزاری کلاس های آموزشی مناسب و استفاده از توان علمی مروجین هر پهنه در روستاها تاکنون 260 تن بیشتر از مدت مشابه سال گذشته علیرغم مستعد نبودن شرایط اقلیمی گندم تحویل مراکز خرید شده است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار