نخست وزیر هند و رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در کاخ سفید با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.
کد خبر: ۴۴۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ 27 June 2017
به گزارش تابناک : «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا امروز –سه‌شنبه- در کاخ سفید با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.

در کنفرانس مطبوعاتی پس از این دیدار دونالد ترامپ خطاب به مودی گفت: «شما یک دوست واقعی در کاخ سفید دارید و روابط دو کشور هیچ‌گاه از روابط موجود بهتر و قوی‌تر نبوده است».

وی در ادامه با اشاره به رشد اقتصادی هند با تمجید از این رویداد، افزود که رویکردهای هند برای بهبود زیرساخت‌ها و همچنین مبارزه با فساد قابل تقدیر است.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده همچنین خاطرنشان کرد این باعث افتخار است که من و نارندرا مودی از فعال‌ترین رهبران جهان در رسانه‌های اجتماعی هستیم.

ترامپ همچنین با اشاره به دعوت مودی از «ایوانکا ترامپ» دختر وی برای حضور در کنفرانس کارآفرینی جهانی که قرار است در هند برگزار شود، اعلام کرد که دخترش این دعوت را پذیرفته است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت مشارکت‌های امنیتی و نظامی میان واشنگتن و دهلی‌نو تصریح کرد دو کشور به دلیل ضرباتی که از تروریسم دیده‌اند عزم راسخی برای نابودی سازمان‌های تروریستی و گروه‌های ایدئولوژیک افراطی دارند و آن‌ها را نابود خواهند کرد.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا همچنین عنوان کرد که در گفت‌وگوهای دو طرفه در خصوص مسائل مهم دو جانبه و موضوعاتی که در روابط هند و آمریکا اساسی تلقی می‌شود تبادل نظر صورت گرفته است.

وی همچنین از برگزاری رزمایشی به همراه هند و ژاپن در اقیانوس هند در ماه آینده میلادی خبر داد.

نارندرا مودی نیز در این کنفرانس خبری اعلام کرد هند و ایالات متحده آمریکا موتورهای رشد جهانی هستند و دیدگاه سران دو کشور در خصوص «هند جدید» و «بازسازی عظمت آمریکا» همخوانی دارد.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به موضوع تروریسم و افراط‌گرایی و مشکلات پیش‌آمده از این معضل تاکید کرد که مبارزه با تروریسم و پایگاه‌های امن آن‌ها یکی از مهمترین ابعاد همکاری میان هند و آمریکا خواهد بود.





منبع : ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار