در حالی که تنش بر سر بلندپروازی‌های نظامی پیونگ یانگ به شدت بالا گرفته است، کره شمالی سیاست‌های رئیس جمهور آمریکا را با آدولف هیتلر مقایسه کرده است.
کد خبر: ۴۴۸۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ 27 June 2017
به گزارش تابناک : در شرایطی که رئیس جمهور کره جنوبی قصد دارد به زودی به واشنگتن سفر کند، تنش ها بر سر برنامه های موشکی و اتمی کره شمالی بار دیگر تشدید شده است.

بر اساس این گزارش، خبرگزاری رسمی کره شمالی که پس از اظهارات ترامپ درباره مرگ دانشجوی آمریکایی که 18 ماه در پیونگ یانگ در زندان به سر برده بود، رئیس جمهور آمریکا را "روان پریش" ارزیابی کرده بود، در تازه ترین مطلب خود ترامپ را با آدولف هیتلر مقایسه کرده است.

خبرگزاری دولتی کره شمالی نوشت: سیاست های اصلی ترامپ مشابه سیاست های رهبران نازی است.

ترامپ در مراسم تحلیف خود در ماه ژانویه تاکید کرد که قصد دارد سیاست "آمریکا اول" را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

خبرگزاری کره شمالی افزود: اصل "آمریکا اول" تسلط جهانی به واسطه قدرت نظامی را توصیه می کند، این دقیق مشابه مفهوم اشغال جهان است که از سوی هیتلر مطرح شده بود. ترامپ در حال پیروی از سیاست های دیکتاتوری هیتلر است تا دیگران را به دو دسته "د وست و دشمن " تقسیم بندی کند تا اقدامات ظالمانه خود را توجیه نماید.

دولت ترامپ قصد دارد تحریم های شدیدتری را علیه کره شمالی اعمال کند. پیونگ یانگ از سوی دیگر واشنگتن را متهم به جلوگیری از ارسال تجهیزات دارویی و پزشکی کرده و این اقدام را غیر اخلاقی و غیر انسانی ارزیابی کرده است.

کره شمالی این مساله را مخفی نکرده است که برای توسعه موشک های دوربرد با قابلیت حمل کلاهک هسته ای که بتواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد، تلاش گسترده ای را آغاز کرده است.

تحریم های شورای امنیت و تحریم های یکجانبه برخی کشورها تاکنون نتوانسته است مانع از گسترش برنامه های موشکی و اتمی این کشور شود.





منبع : خبرگزاری فرانسه 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار