کامران سلیمان پور ؛
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: تاکنون 202 هزار تن گندم دروم و معمولی از کشاورزان این استان با قیمت تضمینی خریداری شده است.
کد خبر: ۴۴۸۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰ 25 June 2017
,
به گزارش تابناک ایلام ؛کامران سلیمان پور اظهار کرد: از این مقدار گندم خریداری شده، 58 هزار تن را گندم دروم و 144 هزار تن را گندم از نوع معمولی تشکیل داده است.
 
وی افزود: کل مطالبات بهای گندم خریداری شده از کشاورزان استان ایلام تاکنون 2 هزار و 500 میلیارد ریال است که از این میزان یک هزار و 850 میلیارد ریال آن به گندمکاران پرداخت شده است.
 
سلیمان پور با بیان اینکه هیچ مشکلی در خصوص ذخیره سازی گندم ها در سیلوهای استان نداریم، یادآور شد: 9 سیلو با ظرفیت 250 هزار تن در سراسر استان فرایند ذخیره سازی گندم خریداری شده از کشاورزان را بر عهده دارند.
 
وی تاکید کرد: نرخ تضمینی و تعیین شده برای خرید هر کیلوگرم گندم دروم 13 هزار و 300 ریال و گندم معمولی 13 هزار ریال در نظر گرفته شده و به روز مطالبات کشاروزان گندم کار پرداخت می شود.
 
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام با بیان اینکه پیش از فصل برداشت و خرید پیش بینی ها حکایت از خرید 200 هزارتن گندم داشت، گفت: تاکنون گندم خریداری شده از مقدار پیش بینی شده بیشتر است.
 
به گزارش ایرنا، 44 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام کشت گندم آبی و بخش قابل ملاحظه ای از این اراضی به گستره 80 هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص دارد.
سال زراعی 95 - 94 به خاطر بارندگی های مطلوب و موثر برای نخستین بار 265 هزار تن ارقام مختلف گندم از کشاورزان این استان خریداری شد.
 
40 مرکز خرید در سراسر استان ایلام وظیفه خرید ارقام مختلف گندم را بر عهده دارند که از این تعداد 9 مرکز ملکی و متعلق به شرکت غله و امور بازرگانی استان و 31 مرکز نیز در اختیار اداره کل تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید گندم است./م
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار