مدیرکل هواشناسی ایلام با اشاره به افزایش گرمای هوا در مناطق مختلف این استان تا پایان هفته جاری گفت: دمای هوا بین 6 تا 8 درجه گرم تر می شود.
کد خبر: ۴۴۸۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵ 25 June 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ یوسف شیخ الملوکی اظهار کرد: بر اساس مطالعه نقشه ها و الگوهای هواشناسی دمای هوای استان ایلام در چند روز آینده نسبت به امروز بین 6 تا هشت درجه سانتیگراد افزایش می یابد.
 
وی افزود: اوج گرما از روز سه شنبه شروع و تا روز پنجشنبه نیز ادامه دارد ولی از هفته بعد دوباره دمای هوا به حالت نرمال و معمولی تیر ماه تعدیل می یابد.
 
شیخ الملوکی یادآور شد: گرمای هوا در این هفته در شهرهای جنوبی استان به 50 و در شهرهای شمالی و معتدل به 40 درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.
 
وی تاکید کرد: کشاوزران، مردم و دستگاه های دولتی باید در روزهای اوج گرما در مصرف حامل های انرژی همچون آب و برق صرفه جویی کنند.
 
وی گفت: همچنین گرمای هوا و نیز خشک بودن مراتع می تواند عاملی موثر و مستعد برای آتش سوزی جنگل های استان باشد که در این راستا مردم و طبیعت گردان باید جوانب احتیاط را رعایت کنند.
 
مدیرکل هواشناسی استان ایلام در خصوص پدیده گرد و غبار نیز اضافه کرد: هنوز هیچ کانونی از ریزگردها در کشور عراق شکل نگرفته که در صورت شکل گیری اطلاعات تکمیلی به مردم و مسئولان اطلاع رسانی می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار