مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: انرژی برق مورد نیاز پنج دستگاه اجرایی در استان از محل انرژی های نو و از طریق پنل های خورشیدی تامین می شود.
کد خبر: ۴۴۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 25 June 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ هادی شیرخانی  اظهار کرد: از آنجایی که الزام قانون است و 20 درصد مصارف دولتی باید از طریق انرژی های نو تامین شود و به صراحت اعتبار مورد نیاز آن در قانون بودجه دیده شده به همین منظور در سال گذشته دستگاه های امور آب، آبفای شهری و روستایی، شرکت گاز و شرکت توزیع نیروی برق به صورت پایلوت مشمول این طرح شدند.
 
وی افزود: این اقدام علاوه بر کاهش هزینه های جاری دستگاه نقش بسیار مهمی در استفاده از انرژی های پاک و نو دارد و دستگاه های دولتی 20 درصد مصارف خود را از محل بستر نو تامین می کنند.
 
شیرخانی با بیان اینکه این طرح در قانون ششم مد نظر است و به مرور برای سایر دستگاه ها اجرا خواهد شد، ادامه داد: تامین هر مگاوات برق یک میلیون دلار اعتبار نیاز دارد که به سرمایه گذارانی که خواستار اجرای نیروگاه های برق هستند وزارت نیرو از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات پرداخت می شود.
 
به گفته وی، عمده ترین مشکل سرمایه گذاران در صنعت برق، بازاریابی و فروش محصول تولیدی است در حالیکه با خرید تضمینی 20 ساله این محصول توسط دولت این موضوع در طرح های تولید برق برطرف شده است.
 
وی ابراز امیدواری کرد که با حضور سرمایه گذاران بزرگ و اجرای پروژه های نیروگاه های سیکل ترکیبی برق علاوه بر تامین بخشی از نیازهای داخل، بخش زیادی از این انرژی به کشورهای همسایه صادر شود./م
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار