سخنان مدیرکل ارشاد استان ایلام در خصوص ضرورت موسیقی وریشه آن در دین وآیات قرآن ،واکنش امام جمعه دره شهر را بدنبال داشت
کد خبر: ۴۴۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ 25 June 2017
روز گذشته مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه ،در خلال تشریح برنامه های این اداره کل ،به موضوع برگزاری بیش از یکصد کنسرت در سطح استان پرداخت وگفت :تاکنون 100 کنسرت موسیقی در استان اجرا شده که البته از مابقی استان ها از این حیث عقب بوده ایم.
 
به گزارش تابناک ایلام ؛علی محمدنیاکان در ادامه مبحث به اهمیت کنسررت پرداخت و افزود:مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ادامه داد: نباید برنامه ای برگزار شود که هر کسی به راحتی آن را نقد کند ما هم دوست نداریم و کارشناس هستیم و آسیب ها را خودمان بهتر از هر کسی می شناسیم و پاسخگو هستیم.

نیاکان تأکید کرد: کارهای فرهنگی ریشه در قرآن و دین دارد و در راستای تبیین این فعالیت ها تلاش کردیم که کاری سبک و فعالیتی که در شأن مردم نیست را انجام ندهیم.

وی در پاسخ به این سوال اگر کنسرتی برگزار شود و شئونات اسلامی در آن رعایت نشود چگونه این برنامه و فعالیت ریشه در دین و قرآن دارد گفت: 38 سال است مردم ایلام همگام با انقلاب خون دادند و شهید دادند و از 430 کیلومتر مرز پاک حراست کردند؛ از بالا و دولت گذشته گله مندم که به استان ایلام کم توجهی شده و زیرساخت لازم برای اجرای کنسرت و موسیقی را نداریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اضافه کرد: موسیقی آرام کننده است و خارج از ایران کسی در کنسرت ها نمی خواند؛ این خاک، خاک ایلام است و همه ما فرزند یک آب و خاک هستیم و باید عینک بدبینی را دربیاوریم.

به دنبال انتشار این سخنان مدیرکل ارشاد استان در رسانه ها ،خصوصا در آن بخشی که گفته بود :"کارهای فرهنگی ریشه در قرآن و دین دارد و در راستای تبیین این فعالیت ها تلاش کردیم که کاری سبک و فعالیتی که در شأن مردم نیست را انجام ندهیم."واکنش امام جمعه شهرستان دره شهر را در پی داشت که از مدیر کل ارشاد استان خواسته است مستندات قرآنی این سخنان خود را ارایه نماید.
 
"محمدجوادقنبربیگی"، امام جمعه شهرستان دره شهر گفته است : مدیر کل ارشاد اسلامی استان ایلام لطف کنند آیات مربوط به کنسرت و ضرورت آن را برای آشنایی ما با قرآن بیان کنند. 
 
البته دراین بین نه آقای مدیر کل بیراه گفته اند که واقعا موسیقی برای آرامش روح روان ضرورت دارد وکسی هم واقعا با اجرای کنسرت و موسیقی مخالفتی ندارد و احیانا افرادی که هم بنا به مصلحتی هر از چند گاهی در مخالفت با آن قیام می نمایند ،ممکن است گاها گوش خود را با نوای آرام بخش موسیقی نوازش داده باشند . ونه اینکه آقای امام جمعه در خواست غیر منطقی از ایشان داشته اند .
 
اما چون آقای مدیرکل در حوزه ای ورود کرده اند که ممکن است در حوزه تخصصی ایشان نبوده باشد و یا اینکه ممکن است ایشان در حین تلاوت قرآن به آیاتی برخورده باشند که در آن از موسیقی وضرورت آن بحثی به میان آمده باشد ! بهتر است هم برای آگاهی بخشی مردم وهم اقناع امام جمعه محترم ،مستندات خود را ارایه نمایند .
 
بدیهی است وجود چنین آیات ومستنداتی در آینده می تواند بر دهان مخالفین اجرای موسیقی در کشور مهر بزند ،پس بهتر است آقای مدیرکل در این راستا کمی تعجیل فرمایند
 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار