معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: در سال 95 تعداد بیماران خاص در استان ایلام 700 نفر بوده که از حمایت های مالی این سازمان برای تهیه دارو بهره مند شده اند.
کد خبر: ۴۴۷۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ 25 June 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛دکتر نصراله نقدی اظهار کرد: حمایت مالی از بیماران صعب العلاج از محل اعتبارات سازمان غذا و دارو برای حمایت از این بیماران نیازمند انجام می شود.
 
وی گفت: 13 میلیارد ریال کمک هزینه دارویی در سال 95 به بیماران خاص، صعب العلاج و نیازمند در این استان پرداخت شده است.
 
دکتر نقدی یادآور شد: در سال 95 تعداد بیماران خاص در استان ایلام 700 نفر بوده که از حمایت های مالی این سازمان برای تهیه دارو بهره مند شده اند.
 
وی افزود: 80 بیمار صعب العلاج استان در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام دارای پرونده هستند و روزانه 2 نفر و ماهانه حدود 60 بیمار برای دریافت کمک هزینه تامین دارو به این سازمان مراجعه می کنند.
 
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: برآورد می شود تا پایان سال جاری بیش از 15 میلیارد ریال کمک هزینه مالی برای تهیه دارو و ملزومات پزشکی بیماران صعب العلاج از طریق این معاونت در استان پرداخت شود.
 
وی اضافه کرد: اعتبار سال 96 پایان سال گذشته برای کمک به بیماران صعب العلاج از سوی سازمان غذا و دارو به استان ایلام اختصاص یافته که این کمک ها به بیماران خاص و صعب العلاج از طریق واحد بیماران خاص این معاونت پرداخت می شود.
 
به گفته وی، بیماران خاص شامل هموفیلی، تالاسمی، ام اس، پیوندی و بیماری های سخت علاج شامل سرطان ها، دیابت، بیماران متابولیک، مبتلایان به هپاتیت و روماتیسم هستند که بیشترین دریافت کنندگان کمک برای تامین مخارج دارویی در این استان هستند.
 
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: در راستای تامین اقلام دارویی برای بیماران خاص و جلوگیری از کمبود دارو در استان این سازمان با 2 داروخانه بیمارستان شهید مصطفی خمینی و هلال احمر قرارداد بسته و همچنین 6 داروخانه دیگر نیز برای تکمیل و رفع کمبود داروهای بیماران خاص در نظر گرفته شده است.

68داروخانه خصوصی، دولتی و بیمارستانی در استان ایلام مشغول فعالیت و خدمت رسانی به مردم هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار