رئیس دادگستری آبدانان گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان، با برگزاری جشن گلریزان آزادی زندانیان نیازمند و جرائم مالی، مردم این شهرستان یک میلیارد ریال برای این منظور کمک کردند.
کد خبر: ۴۴۷۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵ 24 June 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛ ابراهیم سبزواری روز شنبه در آیین جشن گلریزان و مجمع حمایت از زندانیان مالی این شهرستان اظهار کرد: به منظور توسعه فرهنگ نوع دوستی و ترویج روح تعاون و انفاق در جامعه، در یکسال گذشته مردم سخاوتمند آبدانان این میزان کمک را به خانواده زندانیان اعطا کرده اند.
 
وی با اشاره به وضعیت نامناسب خانواده زندانیان افزود: در کنار مساعدت های نقدی، سه نوبت سبد کالا شامل روغن، برنج، قند، چای، مواد پروتئینی، مواد شوینده و البسه به ارزش 700 میلیون ریال نیز بین خانواده های زندانیان شهرستان آبدانان توزیع شد.
 
سبزواری از اعطای یک ماه مرخصی به زندانیان واجد شرایط به میمنت عید سعید فطر خبر داد و اضافه کرد: با کمک و مساعدت افراد خیر و نیکوکار، 11نفر از زندانیان جرائم غیر عمد این شهرستان نیز از زندان آزاد و به کانون گرم خانواده بازگشتند.
 
مسئول انجمن حمایت از زندانیان شهرستان آبدانان نیز در این مراسم گفت: با مشارکت متولیان نهادهای امدادی و حمایتی همه امور اجتماعی و بهداشتی، فرهنگی و آموزشی، اقتصادی معیشتی، رفاهی و تربیتی فرزندان و خانواده های زندانیان در سال بطور رایگان انجام می شود.
 
یاور طاهری افزود: در راستای حفظ شان اجتماعی زندانیان و با مساعدت دستگاه قضایی و مدیران بنگاه های مالی و بانک ها، با اعطای وام های کم بهره زمینه اشتغال بکار 30 نفر از زندانیان آزاد شده در این شهرستان فراهم شده است.
 
وی تاکید کرد: بخاطر تقویت روحیه فرزندان خانواده های زندانیان و ارتقای منزلت آنان در جامعه به مناسبت های مختلف اردوهای فرهنگی و تفریحی و بازدیدهای علمی و آموزشی برای این افراد به صورت رایگان برگزار می شود.
 
شهرستان 49 هزار نفری آبدانان در 170 کیلومتری جنوب شرق ایلام، دارای 50 زندانی مالی و جرائم غیر عمد است که در زندان شهرستان دره شهر نگهداری می شوند و همین امر، رفت و آمدهای روزانه خانواده های آنان از آبدانان به دره شهر باعث مشکلات مضاعفی برای شان شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار