مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام از اجرای طرح سایت‌موزه سیمره در شهرستان دره شهر خبر داد.
کد خبر: ۴۴۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 22 June 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالمالک شنبه‌زاده گفت: موزه سیمره که سال ۸۴ افتتاح شده متأسفانه طراحی و اجرای خوبی ندارد؛ به همین دلیل، اشیای این موزه نیازمند حفاظت و مرمت‌های مداوم‌اند و این اقدام به‌همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان انجام می‌شود.
 
وی تصریح کرد: سالن نمایش اشیا در زیرزمین بنای موزه قرار دارد که این موضوع باعث شده تا اشیای موزه برخی اوقات دچار نم شوند؛ البته ما تمام اقدامات پیشگیرانه و حفاظتی اعم از نصب دستگاه تهویه مناسب، نم‌کشی و حفاظت دائمی را برای مراقبت از آثار تاریخی انجام داده‌ایم و درحال‌حاضر هیچ خطری متوجه اشیای تاریخی موزه نیست.
 
شنبه‌زاده با اشاره به اینکه طرح ایجاد سایت‌موزه سیمره در دانشگاه شهید بهشتی مطالعه و طراحی شده است، ادامه داد: تخریب موزه سیمره به هیچ عنوان در دستورکار نیست، بلکه ما می‌خواهیم با اجرای طرح سایت‌موزه سیمره و احیای بناهای تاریخی این محوطه، از یکی از بناهای تاریخی به‌عنوان موزه استفاده کنیم و اشیای تاریخی موزه سیمره را به این بنا انتقال دهیم.
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام اضافه کرد: وسعت این سایت‌موزه ۲۰۰ هکتار است و بدون شک برای اجرای آن به زمان طولانی نیاز داریم. عملیات اجرایی سایت‌موزه با تخصیص اعتباری بالغ بر ۴۰۰میلیون تومان از محل اعتبارات ملی آغاز شده است.
 
وی افزود: در فاز اول اجرای سایت‌موزه سامان‌دهی بناها، مرمت بناهای تاریخی و ایجاد و سامان‌دهی راه‌های دسترس برای گردشگران در دستورکار قرار دارد و امیدواریم با اختصاص اعتبار موردنیاز، در آینده نزدیک با احیای یکی از بناهای تاریخی این سایت‌موزه، انتقال اشیای تاریخی موزه سیمره با موفقیت انجام گیرد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار