درست همین روزهای پایانی اسفند بود که این رسانه در هشداری دلسوزانه موضوع تعطیلی "شرکت زرجین بافت ایلام " وخروج قطعات این کارخانه و انتقال آن را به استان زنجان ومتعاقب آن بیکاری بیش از 100کارگر این کارخانه را به مسئولین گوشزد نمود.
کد خبر: ۴۴۶۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴ 22 June 2017

تابناک ایلام::وقتی پای صحبت مسئولان می نشینی یا به گزارشات و گپ وگفت آنها با رسانه ها گوش فرا می دهی ،یا پای یک جوابیه یا واکنش به خبر رسانه ای به میان کشیده می شود، آنچنان اوضاع را بر وفق مراد می بینی که انگار "همه چیز گل وبلبل" ویا به اصطلاح " همه چیز آروم است"وآدمی دلش می خواهد در این " مدینه فاضله خیالی  " فقط به پاس زحمات مدیران آینده نگر و دغدغه مند استانش قیام کرده و دقیقه ها کف بزند.

اما کاش اینچنین بود ومدیریت بهینه بر محور همان گزارشات و مصاحبه های خبری مدیران می چرخید و مردم آسوده بخوابند چون مدیرانشان بیدارند و هرگز از سیاهی شب برای پوشش خروج دستگاههای تنها کارخانه فعال استانش استفاده نمی کردند ،بلکه شب را به صبح متصل می کردند تا چرخهای توسعه واشتغال این دیار همزمان با چرخش سایر چرخها بچرخد!

بله ،ماههاست قصه تعطیلی و رکود صنایع کوچک وبزرگ استان و بازار موضعگیری و تکذیب وتاییدها حسابی داغ داغ است ،عده ای هشدار می دهند صنعت در رکود قرار دارد و عنقریب است بیکاری دامن اندک شاغلین این حوزه را بگیرد ،اما مدیران از تزریق اعتبار و فعال سازی صنایعی می گویند که این روزها حکایت شان همان حکایت " دم خروس و قسم حضرت عباس " شده است.

این مطلب ما سوای از تخریب وتضعیف های رایج وسیاه نمایی وبزرگنمایی مشکلات کشور براساس بازی های رایج سیاسی ورسانه ای است ،پیشاپیش هم به مسئولین محترم توصیه می کنیم اینبار خلط مبحث نکرده و حساب دلسوزی و سیاه نمایی را از هم جدا کرده وکمی واقع بینانه تر به مساله بنگرند.

درست همین روزهای پایانی اسفند بود که این رسانه در هشداری دلسوزانه موضوع تعطیلی "شرکت زرجین بافت ایلام " وخروج قطعات این کارخانه و انتقال آن را به استان زنجان ومتعاقب آن بیکاری بیش از 100کارگر این کارخانه را به مسئولین گوشزد نمود.

دقیقا همان موقع این مطلب را گوشزد کردیم که سرمایه گذار با این توجیه فنی که بخش رنگرزی این واحد تولیدی قبلا از استان خارج شده ولازمه تکمیل فرآیند تولید خروج دستگاه فینش ازواحد تولیدی ایلام والحاق به خط تولید زنجان است، در صدد خارج نمودن آرام وبی سروصدای قطعات و خط تولید وتعطیلی این واحد تولیدی در استان ایلام است.

گرچه سال گذشته وهمان حوالی ، در جلسه کارگروه اشتغال استان ،بمنظور جلوگیری از ایجاد حق برای سرمایه گذار واحد تولیدی فوق،بصورت شفاهی مصوب شده بود که خروج دستگاهها وقطعات مورد درخواست سرمایه گذار از استان، تنها به شرط جایگزینی قطعات جدید و عدم اخلال در وضعیت شغلی کارگران میسور خواهد بود.

اما گویا گوش سرمایه گذاربه این حرفها بدهکار نبود و بدون توجه به این مصوبه ومخالفت اعضای کارگروه ،وبا نادیده گرفتن این موضوع مهم که در کنار سرمایه گذاری ایشان ،دولت نیز با اعطای مشوقهایی از قبیل معافیت چند ساله مالیاتی واستفاده از تسهیلات بانکی مناطق محروم زمینه راه اندازی این واحد تولیدی در استان ایلام را فراهم آورده بود ،اخیرا آن کاری را که نباید می کرد ،در کمال ناباور کرد و دستگاهها ی کارخانه را شبانه از استان خارج نمود.

انتظار می رود مسئولین مربوطه خصوصا سازمان صنعت ،معدت وتجارت، کارگروه اشتغال ،شخص استاندار ،نمایندگان مجلس شورای اسلامی ،به جای تکاپو برای تنظیم جوابیه به این مطلب ،در قبال این اهمال صورت گرفته به فکر پاسخی درخور برای اقناع افکار عمومی استان و کارگران این کارخانه و تضییع حقوق مردم استان باشند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار