مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره‌شهر از آغاز برداشت طالبی از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۴۵۵۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ 21 June 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛مهندس طیار فیلی اظهار کرد: در سال زراعی جاری برداشت طالبی از سطح ١٩٠ هکتار از اراضی مستعد و حاصلخیز کشاورزی این شهرستان آغاز شده که پیش‌بینی می‌‎شود تا پایان فصل برداشت 5130 تن محصول طالبی به ارزش اقتصادی 51 میلیارد و 300 میلیون ریال تولید و برداشت و روانه بازار مصرف در داخل کشور شود .

فیلی بیشترین سطح زیر کشت طالبی این شهرستان روستاهای چمژاب، ارمو، عباس‌آباد و فاضل‌آباد عنوان کرد و گفت: ١٩٠ خانوار بهره‌بردار کشاورز به کشت و تولید این محصول مشغول فعالیت هستند .

وی از جمله دلایل مرغوبیت خاص محصول طالبی این شهرستان را وجود اراضی حاصلخیز، شرایط آب وهوایی مناسب، آب فراوان رودخانه سیمره، خاک بسیار غنی، استفاده از ارقام پر محصول و بذور اصلاح شده جدید، استفاده از توصیه‌های فنی مروجان و کارشناسان کشاورزی در خصوص اصلاح روش کشت و تجربه و دانش فنی بلند مدت کشاورزان طالبی کار دره‌شهری در کشت و تولید این محصول برشمرد و گفت: متوسط برداشت این محصول تولیدی در هر هکتار ٢٧ تن که علاوه بر تأمین نیازهای داخلی استان ٨ ۵ درصد محصول تولیدی به اغلب استان‌های کشور از جمله میدان میوه و تره بار تهران، همدان، کردستان، لرستان و خوزستان صادر می‌شود .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره‌شهر در پایان عنوان کرد: برداشت طالبی از نیمه دوم خرداد ماه آغاز و تا پایان تیرماه ادامه دارد

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار