مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: راه حل برخورد با آسیب های اجتماعی رویکرد قهری و امنیتی نیست.
کد خبر: ۴۴۵۵۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 21 June 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛علی مهرعلیزاده عصر سه شنبه در نشست بررسی برنامه های دولت دوازدهم در حوزه آسیب های اجتماعی چالش ها، ظرفیت ها و راهکارها که با حضور تعدادی از جامعه شناسان استان برگزار شد، اظهار کرد: باید میان دستگاه های اجرایی و پژوهشگران اجتماعی پیوندی ایجاد شود تا این دستگاه ها با استفاده از تجارب ارزشمند محققان اجتماعی به ارائه راه حل در خصوص آسیب ها و پدیده های اجتماعی اقدام کنند.
 
وی افزود: تعامل میان نهادها و پژوهشگران می تواند منجر به هم افزایی شود، جامعه شناسان و دانشگاهیان نه اپوزیسیونند و نه زینت المجالس بلکه ظرفیت ارزشمند جامعه برای حل مشکلات جامعه اند که بایستی قدر ببینند و بر صدر بنشینند.
 
مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام یادآور شد: نگاه ویژه ای به حوزه اجتماعی امروز و آینده کشور در برنامه ششم توسعه شده است و امیدواریم خروجی آن موجب تسهیل امور و اجرای وظایف مربوط به سلامت اجتماعی شود.
 
مهرعلیزاده تاکید کرد: با رویکرد قهری و امنیتی نمی توان آسیب های اجتماعی را کنترل و مدیریت کرد، کاهش استرس های جامعه ، گسترش خیرخواهی ملی ، جایگزینی زبان مفاهمه و فرهنگ بجای خشونت و سیاست در عرصه جامعه می تواند به ارتقا سطح سلامت اجتماعی کمک کند.
 
وی اضافه کرد: آسیب‌های اجتماعی یک شبه بوجود نیامده اند که یک شبه نیز از بین بروند،
آسیب‌های اجتماعی موضوعاتی بسیار پیچیده، چند عاملی، متنوع، سیال، در برخی موارد جذاب و دارای اقتصاد بالا هستند که مدیریت آن نیازمند تدبیر متناسب با آنها هست.
 
مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: برخوردهای صرف قهری و یا برخوردهای ضربتی از قبیل جمع‌آوری نمی تواند شیب رشد آسیب‌های اجتماعی را خیلی کند و یا کم کند.
 
مهرعلیزاده اظهار کرد: برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی باید طرحی نو با نگرش نو و مبتنی بر واقعیت موجود و با نگاه به آینده در انداخت که رویکرد دولت تدبیر و امید نیز اینگونه بوده و دستآوردهای آن در حوزه بهبود نسبی وضعیت اجتماعی ملموس است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار