رئیس بخش نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان ایلام گفت: 32فقره اخطاریه نیز در بخش شباب به کبابی و قصابی های این بخش واقع در شهرستان چرداول داده شد که تمام قصابان و کبابی های آن منطقه به علت عدم تمکین به این اخطاریه ها طبق نظر محاکم قضایی اجازه فعالیت ندارند و روند اجرای قانونی پلمپ این واحدها در حال پییگری است.
کد خبر: ۴۴۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸ 20 June 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ سعید صیدیوسفی اظهار کرد: چندی پیش به همه قصابی و کبابی های مناطق مهدی آباد و شباب اخطاریه هایی مبنی بر ممنوعیت کشتار، فروش یا مصرف گوشت ذبح شده در خارج از کشتارگاه های مجاز صادر شد.
 
وی افزود: پس از ابلاغ این اخطاریه ها در منطقه مهدی آباد تنها چهار واحد قصابی از این قانون تمکین کرده و مجاب به کشتاردام در کشتارگاه های مجاز شده اند و 11 مورد نیز با حکم مراجع قضایی پلمپ شده اند و 15 مورد نیز فعالیت خود را تعطیل کرده اند.
 
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه سلامت مصرف کنندگان گوشت و فرآورده های گوشتی یک اصل مهم به شمار می رود، بنابراین کشتار دام خارج از کشتارگاه و بدون نظارت کارشناسان دامپزشکی سلامت مصرف کنندگان را به خطر می اندازد.
 
وی با بیان اینکه به طور مرتب بر روند فعالیت قصابی و کبابی های غیر مجاز نظارت می شود، گفت: واحدهایی که خارج از چارچوب این اخطاریه ها به فعالیت خود ادامه دهند به شدت مورد پیگیرد قرار می گیرند.
 
صید یوسفی با گله مندی از عدم همکاری مناسب و مطلوب مسئولان بخش شباب برای جمع آوری و ممانعت از فعالیت قصابی و کبابی های این بخش تاکید کرد: بخشدار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شباب باید با جذب اعتبار به دنبال احداث یک کشتارگاه باشند.
 
وی افزود: اما این مسئولان تنها با این نگاه و توجیه که قصابی و کبابی های شباب محلی برای کسب درآمد و اقتصاد تعداد زیادی از مردم منطقه است، از فعالیت غیرقانونی و غیربهداشتی این واحدها ممانعت به عمل نمی آورند.
 
وی تاکید کرد: اما با حکم مراجع قضایی واحدهای قصابی و کبابی منطقه شباب که به اخطاریه های دامپزشکی مبنی بر کشتار احشام در محیط کشتارگاه تمکین نداشتند از ادامه فعالیت ممنوع شده اند و تا زمان پیروی از این قانون حق هیچ گونه فعالیتی را ندارند.
 
صیدیوسفی با بیان اینکه پیشگیری از بروز بیماری های مشترک بین انسان و دام از وظایف و سیاست های اصلی دامپزشکی است، گفت: با توجه به اینکه خطر شیوع تب کریمه کنگو و فعالیت کنه حاوی ویروس این بیماری در کشور فعال است ، برای پیشگیری از بروز این بیماری کشنده در استان ایلام باید همه اقدام های لازم پیشگیرانه همچون عدم اجازه فعالیت به واحدهای قصابی و کبابی غیر مجاز انجام شود. /م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار