مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام گفت: با بهره برداری از پروژه های آب روستایی در شهرستان دهلران مشکل آب شرب 18 روستای این شهرستان مرتفع می شود.
کد خبر: ۴۴۴۷۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹ 20 June 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالله تیموری در دیدار با مردم روستاهای بخش مرکزی دهلران با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار دهلران اظهار کرد: با تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها که شامل 25 کیلومتر خطوط انتقال، 2 هزار و 500 متر مکعب حجم مخازن، حفر چهار حلقه چاه و سه ایستگاه پمپاژ هستند، مشکل تامین آب شرب 18 روستا برطرف می شود.

وی افزود: با توجه به اعتبارات پیش بینی شده از محل صندوق توسعه ملی و اعتبارات شهرستان در سال جاری چشم انداز خوبی برای حوزه آب روستایی دیده شده است.

وی با اشاره به تخصیص اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال برای تامین آب روستایی در بخش مرکزی و در حال هزینه بودن این اعتبار برای پروژه های در حال اجرا در این بخش گفت: با جذب بیشتر این اعتبار پیشرفت طرح های در حال اجرا در حدود 80 درصد است و پیش بینی می شود در سال جاری نیز چیزی حدود همین اعتبار برای پروژه های آب روستایی لحاظ شود.

مدیرعامل آب روستایی استان ایلام با اشاره به در دست اقدام بودن ساخت مخازن آب شرب روستایی در حاضرمیل و مازعبدلی گفت: تلاش برای رفع مشکلات شبکه های آب شرب روستایی، خطوط انتقال مستقل و مخازن مستقل و کار کارشناسی و برنامه ریزی برای عملیاتی کردن این موضوعات در دستور کار است و پیگیری می شود تا در سال جاری اجرایی شوند.

تیموری با اشاره به مشکلات شبکه آب شرب روستای حاضرمیل اضافه کرد: کار مطالعات و برآورد اعتبارات این طرح انجام شده و در اعتبارات سال جاری با اعلام تخصیص ها جهت اجرا به پیمانکار واگذار می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام نیز در این دیدارها یادآور شد: با توجه به اعتبارات پیش بنی شده در بودجه سال جاری برای طرح هادی در شهرستان دهلران و پیگیری ها در این خصوص بسیاری از پروژه ها در دستور کار است و عملیاتی می شوند.

فریادرس شهبازی افزود: تلاش می شود با استفاده از قیر یارانه ای آسفالت مسیر های بین روستایی و آسفالت معابر اجرایی شود و شاهد رفع برخی مشکلات روستاها در این زمینه باشیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص طرح هادی روستاها تاکید کرد: یکی از مطالبات مردم صدور سند منازل روستایی است که این مهم در دستور کار بوده و به زودی مشکلات سند منازل روستایی نیز حل می شود./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار