حشمت اله عسگری :
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: با توجه به بیماریهای واگیردار از جمله تب کریمه کنگو و همچنین غیر قانونی بودن کشتار غیر مجاز دام و عرضه آن، باید مراکز عرضه کشتارهای غیر مجاز جمع آوری و تعطیل شود.
کد خبر: ۴۴۳۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷ 18 June 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ حشمت اله عسگری روز در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: حمایت همه دستگاه های مرتبط از جمله علوم پزشکی، دام پزشکی و دادگستری از کشتارگاه های استان و برخورد با عرضه کنندگان مرغ زنده به اتهام علیه بهداشت عمومی تاکید کرد و گفت: رسانه ها نسبت به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به شهروندان در راستای پیشگیری از بیماری های مسری و مشترک میان دام و انسان اقدام کنند.
 
وی از فرمانداران خواست که با برگزاری نشست های شورای سلامت پیگیر حفظ سلامت شهروندان باشند و با هر گونه کشتار غیر مجاز و عرضه دام زنده از طریق مبادی ذیربط برخورد کنند.
 
مدیرکل دامپزشکی ایلام نیز گفت: برخی با کشتار و عرضه دام در مراکز غیر مجاز سلامت شهروندان را به بازی گرفته اند زیرا این دام ها بدون نظارت پزشک دامپزشکی به شهروندان عرضه می شود.
 
وهاب پیرانی اظهار کرد: در کشتارگاه ها ، دامپزشک مستقر بوده و بر لاشه کشتار نظارت می کند و هر گونه موارد فساد و مشکوک را معدوم می کنند در حالی که در کشتارهای غیر مجاز این امکان وجود ندارد.
 
وی تاکید کرد: بر اساس ماده 688 هر گونه اقدام بهداشت علیه سلامت عمومی نظیر الوده کردن آب، کشتارهای غیر مجازو ... جرم بوده و افراد خاطی از یک ماه تا یک سال به زندان محکوم می شوند.
 
وی ابراز امیدواری کرد که با حمایت استانداری و دستگاه های مرتبط با برگزاری نشست شورای تامین، شورای سلامت و همراهی ضابطین قضایی کشتارهای غیر مجاز جمع آوری و سلامت عمومی جامعه حفظ شود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار