یک فعال سیاسی در گفتگو با تابناک ایلام؛
این فعال سیاسی با بیان اینکه عامه‌ی مردم از عملکرد مدیران استان ناراضی هستند، ادامه داد: استان ایلام سخت تشنه‌ی تغییر در حوزه مدیریت خصوصا مدیریت کلان بوده و نیازمند مدیریت جوان، کارآمد، متخصص و مردمی است.
کد خبر: ۴۴۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵ 13 June 2017

با پایان یافتن انتخابات ریاست جمهوری وپیروزی دوباره دکتر حسن روحانی در این کارزار انتخاباتی ،همواره از سوی کارشناسان سیاسی استان ،تحلیل های متفاوتی در خصوص چرایی کاهش اقبال مردم استان به نامزد اصلاح طلبان وافزایش آرای نامزد رقیب صورت گرفته است .

به گزارش تابناک ایلام ،درحالیکه دردوره های مختلفی که نامزد اصلاح طلبان توانسته است در رقابتهای انتخاباتی ریاست جمهوری سکان مدیریت اجرایی کشور راه بر عهده بگیرند ،مردم استان ایلام ضمن کسب رتبه بالاترین میزان مشارکت ،بالاترین اقبال را نیز  نسبت به اصلاح طلبان نشان داده اند، بنحویکه این استان به عنوان سیاسی ترین وبه تعبیر دیگری یکی از استانهای اصلاح طلب شهیر بوده است .

برخی از صاحبنظران حوزه سیاسی ،افزایش فعالیتهای انتخاباتی جناح رقیب و شعارهای فریبنده آنان را عامل افزایش آرای آنها دانسته وبرخی دیگر نیز معتقدند ،عملکرد ناصحیح وناکارآمدی برخی مدیران اجرایی استان وافزایش بی اعتمادی و نارضایتی مردم در کاهش اقبال مردم استان به حسن روحانی دراین دوره از انتخابات بی تاثیر نبوده است .

خبرنگار ما در گفتگو با یکی از فعالان ستاد انتخاباتی حسن روحانی دراستان ایلام در خصوص این موضوع به گپ و گفت پرداخته است ،سعید انوری پور به این موضوع نگاه دیگری دارد.

رئیس ستاد مردمی اعتدالیون حامی روحانی در استان ایلام گفت: استان ایلام سخت تشنه‌ی تغییر در حوزه مدیریت کلان و نیازمند مدیریت جوان، کارآمد، متخصص و مردمی است.

«سعید انوری‌پور» اظهار کرد: در نظام‌هایی که بر اساس دموکراسی اداره می‌شوند ، نماد قدرت و حاکمیت و مشروعیت یک نظام درصد آراء ریخته شده به صندوق است و خوشبختانه از سال 1357 حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های نشان دهنده‌ی این است که مشروعیت نظام در نزد مردم بالاست و این مشروعیت موجب شده ایران اسلامی یکی از دموکراسی‌ترین و قدرتمندترین کشورها در جهان و منطقه باشد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پیروز انتخابات اخیر ریاست جمهوری مردم و نظام بوده‌اند، تصریح کرد: حضور بیش از 40 میلیون نفری مردم در پای صندوق‌های رای نشان داد مردم نظامشان را دوست دارند و خود را بر سرنوشت خود موثر می‌دانند.

رئیس ستاد مردمی اعتدالیون حامی روحانی در ایام انتخابات در ایلام با بیان اینکه مردم استان در انتخابات استان نشان داده‌اند گرایش اصلاح‌طلبی دارند و خواهان دولت معتدل و میانه‌رو بوده‌اند تا افراط از طرف هر جریان سیاسی، تصریح کرد: اما سوال اینجاست چرا مشارکت مردم ایلام از استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان کمتر باشد؟ که شاید دلیل این قضایا مدیریت کلان استان باشد ، به این مفهوم که وقتی مردم ایلام با داشتن ظرفیت‌های فراوان مانند 430 کیلومتر مرز مشترک، دارا بودن 13 درصد منابع گاز و 7 درصد منابع نفتی هنوز از محرومیت رنج می‌برد و لفظ محرومیت را یدک می‌کشد.

انوری‌پور با بیان اینکه چرا باید در استان ثروتمندی مانند ایلام فقر بیداد کند و از هر 5 جوان تحصیل‌کرده 1 نفر بیکار باشد؟ ادامه داد: این شرایط در مشارکت مردم در انتخابات و ترکیب رای دادن با وجود علاقه به جریان اصلاح‌طلبی نقش داشته است، به عنوان مثال در انتخابات سال 76 آقای خاتمی 67 درصد آراء مردم ایلام و در سال 80 آقای خاتمی توانست 81 درصد آراءایلام که از میانگین کشوری بود را به خود اختصاص دهد.

وی گفت: در سال 1392، 56.6 درصد شرکت کنندگان از استان ایلام در انتخابات به حسن روحانی رای دادند این درصد در سال 96 تغییری نکرد که نشان می‌دهد مجموعه مدیریتی استان ، بویژه مدیریت کلان استان ایستا بوده است.

رئیس ستاد مردمی اعتدالیون حامی روحانی در استان ایلام تصریح کرد: بر همگان ثابت شده که دکتر روحانی شخصیتی ولایی، سختکوش و پیگیر است اما متاسفانه مدیریت استان نتوانسته به تبعیت از ایشان در استان کارایی لازم را داشته باشد و حقیر در جلسات اعلام کردم که پاشنه آشیل انتخاباتی روحانی در ایلام برخی از مدیران و بویژه ناکارآمدی مدیریت کلان استان است.مردم کار و پاسخگویی را در عمل میخواهند نه در اتاقهای دربسته و فضای مجازی .خیلی از مردم استان هنوز به فضای مجازی دسترسی ندارند که بخواهند درد دلشان را با آقایان در میان بگذارند.مدیریت در کشور باید اجرای عملیاتی و مردمی باشد که هم مورد تاکید مقام معظم رهبری و هم ریاست محترم جمهور میباشد.

انوری‌پوربا بیان اینکه عامه‌ی مردم از عملکرد مدیران استان ناراضی هستند، ادامه داد: استان ایلام سخت تشنه‌ی تغییر در حوزه مدیریت خصوصا مدیریت کلان بوده و نیازمند مدیریت جوان، کارآمد، متخصص و مردمی است.

وی گفت: به عنوان یکی از فعالان ستاد روحانی که به گفتمان اعتدال معتقدم در آینده در خصوص برخی از مدیران شفاف‌تر صحبت خواهم کرد.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
درود بر سعید انوری حرف دل همه مردم ایلام را زدید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
نه تنها ایلام تهران و اکثر شهر های ایران را این مشکل را دارند. روابط جای ضوابط برای مدیر شدن را گرفتن و فلانی چون در ان ارگان است یا وابسته به ان ارگان است ..باید باشد نمی شود!!!! ..این معضل بزرگ تمام مدیریت استانها و کشور ماست ... نمی دانم چطور نمی شود استانی با مدیریت های بالا و فهم مدیریت عالی چرخاند حتما ...باید اقای فلانی را گذاشت اگر فلانی که از فلان ارگان معرفی شده در راس انها نباشد . نان نمی شود خورد از قبال ایشان ما نان م یخوریم ....این شده مشکل ما در مدیریت و درهمه جا از خصوصی گرفته تا دولتی ..خصوصی هها هم تز شان این است که اگر فلانی را مدیر نکنیم که ختی 6 کلاس درس سواد یا سواد مدیریت ندارد نکینم نمی توانیم موسسه یا شرکت را سر پا نگه داریم!!!!!11 باید از قبال ان نان بخوریم ....اینجاست که این مدیر تحمیلی کار دست ان شرکت می دهدوایران را ویران می کند
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
این بدبختی دو استان غرب نشین کشور یعنی لرستان و ایلام ازاول انقلاب تا کنون است .که در نتیجه بی کفایتی نمایندگان و معامله گری سیاسیون استان در فضای سیاسی استان است که فقط دنبال پر نمودن خورجین خود از بده بستان ها هستند و برای مردم جز توسعه نیافتگی و فقر نتیجه ای در بر ندارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار