فرماندار سیروان گفت: هیات های اجرایی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا صحت برگزاری انتخابات را در این شهرستان تایید کرد.
کد خبر: ۴۳۲۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ 29 May 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛بهمن جلیلیان  اظهار کرد: 244 نفر خود را برای انتخابات دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان نامزد کرده بودند که 13 نفر آنها در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و 231 نفر نیز در انتخابات شوراهای اسلامی روستا حضور داشتند که از این تعداد 21 نفر زن و 223 نفر مرد بودند و در نهایت صلاحیت 235 نفر تایید شد.
 
وی افزود: این شهرستان حدود 14 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد 9 هزار و 320 نفر واجد شرایط رای دادن بودند که در انتخابات 29 اردیبهشت مشارکت مردم سیروان کم نظیر بود و بیش از 90 درصد واجدان با حضور در پای صندوق ها آرای خود را در 45 صندوق ثابت و چهار صندوق سیار به نامزدهای مورد نظر دادند.
 
فرماندار سیروان تاکید کرد: پس از برگزاری انتخابات و معرفی افراد منتخب در شوراهای شهر و روستا یک مورد شکایت از نامزدهای این انتخابات دریافت شد که پس از بازشماری یکی از صندوق ها هیچ گونه تغییری در نتایج اعلام شده ایجاد نشد.
 
جلیلیان یادآور شد: هیات اجرایی صحت برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را در شهرستان سیروان تایید کرده و هیات نظارت نیز در حال بررسی نحوه اجرای این انتخابات است.
 
گفتنی است بر اساس نتایج اعلام شده مجتبی پنجعلی زاده، ناصر مرادی، کوروش پرتو، رحمان چگینی و فتح الله نجفی نژاد حائز بیشترین آرای مردم برای انتخابات اعضای شورای اسلامی شهر لومار در دوره پنجم شده اند.
 
 پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت در استان ایلام برگزار شد.
 
این انتخابات در 25 شهر و 368 روستای استان ایلام با جمعیت 580 هزار نفر برگزار شد.

425هزار نفر از جمعیت استان ایلام واجد شرایط شرکت در انتخابات بودند که سیروان با 14 هزار و 440 نفر جمعیت معادل 2،5 درصد کم جمعیت ترین شهرستان در بین 10 شهرستان این استان بود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار