مدیرکل انتقال خون ایلام گفت: افراد روزه دار بهتر است اهدای خون خود را با توجه به شرایط بدنی به ساعات بعد از افطار موکول کنند.
کد خبر: ۴۳۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵ 28 May 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛دکتر مهدی اکبری دهبالایی اظهار کرد: ساعات فرایند خونگیری در پایگاه انتقال خون ایلام از ساعت هشت صبح تا 12 ظهر و 21 و 15 دقیقه تا 15 دقیقه بامداد است و با توجه به ضعف بدنی ایجاد شده در افراد بعد از اهدای خون، خونگیری از متقاضیان در شیفت عصر انجام نمی شود.
 
وی یادآور شد: روزه دارانی که قصد اهدای خون در صبح را دارند باید در ساعات ابتدایی بعد از خوردن سحری اقدام به اهدای خون کنند و در صورتی که چهار یا پنج ساعت از خوردن وعده سحر گذشته باشد از آنها خون گرفته نمی شود.
 
دکتر اکبری دهبالایی گفت: همچنین روزه داران باید قبل از اهدای خون یک وعده غذایی کامل میل کرده باشند بویژه کسانی که تمایل به اهدای خون در صبح را دارند در سحری وعده غذایی آنها کامل و مغذی بوده باشد.
 
به گزارش تابناک ایلام؛ شاخص اهدای خون در استان ایلام به ازای هر یک هزار نفر 28 نفر است در حالیکه متوسط شاخص کشور 26 نفر به ازای یک هزار نفر است.
 
استان ایلام در زمینه اهدای خون بانوان جزء سه استان برتر کشور است و هشت درصد اهداکنندگان خون استان بانوان هستند.
 
استان ایلام در حوزه اهدا کنندگان مستمر خون با 54 درصد اهدا کننده مستمر نیز وضعیت مطلوبی در کشور دارد و در زمره استان های برتر است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار