رئیس بخش نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان ایلام گفت: 11 گروه ثابت و سیار سه نفره در ماه مبارک رمضان بر فعالیت مراکز عرضه فرآورده های خام دامی این استان نظارت دارند.
کد خبر: ۴۳۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ 27 May 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ سعید صیدیوسفی اظهار کرد: این گروه ها علاوه بر مراکز عرضه، واحدها و مراکز بسته بندی فرآورده های خام دامی و لبنیات را نیز نظارت و کنترل می کنند.
 
وی افزود: گروه های نظارتی دامپزشکی به صورت گشت مشترک با تعزیرات حکومتی و مرکز بهداشت استان فرایند فعالیت غذاخوری ها و کبابی ها را هم مورد کنترل و ارزیابی قرار می دهند.
 
صیدیوسفی یادآور شد: گروه های نظارتی دامپزشکی شامل 10 گروه ثبت و سیار مستقر در تمام شهرستان های استان و یک گروه از اداره کل دامپزشکی است که هر روز در شیفت های صبح و ظهر و حتی روزهای تعطیل تا پایان ماه رمضان از مراکز تولید، عرضه یا بسته بندی فرآورده های خام دامی و لبنی بازدید می کنند.
 
وی گفت: تنها مراکز مجازی که فرآورده های خامی چون گوشت قرمز و مرغ، ماهی، شیر و تخم مرغ را به بازار مصرف عرضه یا بسته بندی می کنند مورد نظارت و پایش اداره کل دامپزشکی هستند.
 
وی ضمن اینکه از مردم خواست مواد پروتئنی خام مورد نیاز خود شامل مرغ، ماهی و گوشت قرمز را از مراکز مجاز تهیه کنند، به آنها توصیه کرد از مکان های غیر مجاز حاشیه شهرها و فروشندگان دوره گرد که مورد تایید دامپزشکی نیستند، این گونه مواد را تهیه نکنند.
 
صیدیوسفی یاداور شد: با توجه به وجود 800 بیماری مشترک بین انسان و حیوان و نیز فصل گرما مصرف کنندگان برای جلوگیری از ابتلای خود و خانواده از بیماری هایی چون تب کریمه کنگو، سل، بیماری های انگلی و ... از مصرف فرآورده های غیرمطمئن خام دامی خودداری کنند./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار