مدیر جهاد کشاورزی آبدانان گفت: با آغاز برداشت محصولات کشاورزی تاکنون 14 هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.
کد خبر: ۴۲۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹ 23 May 2017
به گزارش تابناک ابلام ؛ عباس پیری اظهار کرد: عملیات برداشت محصولات کشاورزی در این شهرستان از ابتدای اردیبهشت ماه با استفاده از 80 دستگاه کمباین آغاز شده است.
 
وی از کاهش 50 درصدی تولید گندم در شهرستان آبدانان در سال زراعی جاری خبر داد و افزود: سال گذشته مقدار 33هزار تن گندم در این شهرستان تولید و تحویل سیلوهای ذخیره شد.
 
به گفته وی، امسال به علت کاهش شدید نزولات آسمانی و تاخیر در بارش باران های پاییزی، پیش بینی می شود میزان برداشت حدود 16 هزار تن گندم باشد.
 
مدیر جهاد کشاورزی آبدانان قیمت مصوب خرید هر کیلوگرم گندم در سال زراعی جاری را 13 هزار ریال اعلام کرد و گفت: کار خرید گندم توسط چهار مرکز ثابت بطور شبانه روزی تا نیمه خرداد ادامه دارد.
 
پیری با اشاره به مشکلات مالی کشاورزان در اثر خشکسالی های اخیر اضافه کرد: انتظار می رود که متولیان امر بخصوص اداره کل غله استان و تعاونی های روستایی تلاش کنند بهای گندم خریداری شده در مدت 2 هفته پس از تحویل به تولید کنندگان زحمتکش پرداخت شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان آبدانان 38 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که هم اکنون فقط سه هزار هکتار آن به صورت آبی کاشت می شود.

وابستگی شدید کشت دیم غلات به میزان و پراکنش زمانی بارندگی موجب نوسان زیاد تولید در این مزارع شده است.

در چند دهه اخیر بسیاری از مراتع و زمین های زیر اشکوب جنگل به عنوان منبع اصلی که استان ایلام را از ابتدای تاریخ خود تاکنون به قطب کمی و کیفی پرورش دام و تولید فرآورده های دامی تبدیل کرده بود به روش های مختلف زیر کشت دیم گندم و جو قرار گرفته است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار