سرهنگ محسن ناصری ؛
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت:استفاده ازشیشه دودی برای وسایل نقلیه به نحوی که راننده وسرنشینان قابل تشخیص نباشندممنوع است .
کد خبر: ۴۲۸۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 23 May 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ "محسن ناصری "گفت :باشروع فصل گرمابرخی از رانندگان به جهت جلوگیری ازتابش نورخورشید به داخل خودورهامبادرت به نصب برچسپ دودی برروی سطوح داخلی شیشه ها می کنند.

وی افزود: این امر علاوه براینکه سبب کاهش میدان دید راننده به ویژه درشرایط نامساعد جوی و نیز تاریکی هوا می گردد باعث افزایش وقوع تصادفات شده ومی تواند تبعات سوء امنیتی وناهنجاری های اخلاقی به دنبال داشته باشد.

سرهنگ ناصری با اشاره به اینکه درقوانین ومقررات راهنمایی و رانندگی به میزان مجازشیشه دودی به صورت کمی ودرصدی اشاره نشده است افزود: استفاده ازشیشه دودی به نحوی که راننده وسرنشنان قابل تشخیص نباشندتخلف محسوب شده وبرابرجدول جرایم تخلفات راهنمایی ورانندگی مرتکبین درکلان شهرها ومراکزاستان ها وجاده ها500 هزار ریال و در سایر شهرها 300هزارجریمه می شوند.  

وی ادامه داد: در مراکز تعویض پلاک خودور ، نیز چنانچه میزان غلظت شیشه های دودی خودروهای نوشماره دارای مجوز از موسسه استاندارد نباشند یا دیگر خودرو ها برچسپ های غیرمجاز شیشه دودی داشته باشند به نحوی که از فاصله ی سه متری به تشخیص افسر کارشناس ،راننده و سرنشین خودرو دیده نشوند، تا رفع اثر از اقدام به انجام روند تعویض پلاک خوداری می شود .

سرهنگ ناصری درپایان یادآورشد: تذکرات لازم به نصابان داده شده است که درصورت نصب برچسپ های غیرمجازوعدم توجه به ضوابط برابرمقررات باآنها رفتارخواهدشد. /م
 



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار