فرماندار سیروان گفت: 72 درصد از جمعیت واحد شرایط رای این شهرستان از ابتدای شروع انتخابات تاکنون آرای خود را به صندوق های رای ریخته اند.
کد خبر: ۴۲۶۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹ 19 May 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ بهمن جلیلیان افزود: 9 هزار و 320 نفر در این شهرستان 14 هزار نفری واجد شرایط رای هستند که از ابتدای فرآیند جمع آوری آرا تاکنون 6 هزار و 700 نفر معادل 72 درصد جمعیت واجد شرایط سیروان رای خود را به صندوق انداختند.
 
وی با تمجید از مشارکت کم نظیر مردم این شهرستان در انتخابات 29 اردیبهشت یادآور شد: مردم زمان رای دهی خود را به ساعات پایانی موکول نکنند تا از ازدحام جمعیت جلوگیری شود.
 
وی اضافه کرد: 244 نفر خود را برای انتخابات دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان نامزد کرده بودند که 13 نفر آنها در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و 231 نفر نیز در انتخابات شوراهای اسلامی روستا حضور دارند که از این تعداد 21 نفر زن و 223 نفر مرد هستند.
 
فرماندار سیروان گفت: در نهایت صلاحیت 235 نفر تایید شد و امروز آرای مردم این شهرستان با استفاده از 49 صندوق جمع آوری می شود که 45 صندوق ثابت و چهار صندوق نیز به صورت سیار فعالیت می کنند.
 
جلیلیان تاکید کرد: 12 هزار تعرفه رای برای برگزاری هر یک از انتخابات در این شهرستان پیش بینی شده تا شاهد مشارکت تمامی افراد واجد شرایط در این همه پرسی ملی و همچنین محلی باشیم.
 
معادل 72 درصد واجدان شرایط به گزارش ایرنا، انتخابات شوراها تنها در شهر ایلام به صورت الکترونیکی برگزار می شود ولی در دیگر مناطق استان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به همان روش دستی انجام می گیرد.
 
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعتی پیش به صورت همزمان در سراسر کشور در حال برگزاری است.
 
این انتخابات در 25 شهر و 368 روستای استان ایلام با جمعیت 580 هزار نفر برگزار می شود.
425 هزار نفر از جمعیت استان ایلام واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند و شهرستان ایلام بیشترین و شهرستان سیروان کمترین تعداد واجدین شرایط را دارند.
 
بر اساس سرشماری سال 1395، سیروان با 14 هزار و 440 نفر جمعیت معادل 2،5 درصد جمعیت استان ایلام و کم جمعیت ترین شهرستان در بین 10 شهرستان این استان است. /م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار