فرماندار دهلران از برگزار نشدن پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی در روستای بیشه دراز از توابع این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۲۶۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴ 19 May 2017
به گزارش تابناک ایلام؛از هفت کاندیدای انتخابات در این روستا و باقی ماندن تنها سه نفر در عرصه رقابت، بر اساس تبصره ذیل ماده 46 قانون، برگزاری انتخابات شورای اسلامی در این روستا به حد نصاب نرسید.

وی با بیان اینکه فقط انتخابات شوراها در این روستا برگزار نمی شود، افزود: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با حضور مردم این روستا در حال برگزاری است.

فرماندار دهلران همچنین از ریخته شدن 24 هزار برگ تعرفه رای به صندوق های انتخابات در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون 55 درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کرده اند.

موسوی اضافه کرد: در این شهرستان 51 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که پیش بینی می شود از این تعداد بیش از 42 هزار نفر یعنی 85 درصد مردم در انتخابات مشارکت کنند.

وی با اشاره به 97 شعبه اخذ رای در این شهرستان افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه و حضور حداکثری و آگاهانه مردم اندیشیده شده است.

موسوی با اشاره به سوابق مردم این شهرستان در انتخابات و میزان بالای مشارکت آنها یادآور شد: این بار نیز مردم این شهرستان بیش از گذشته در انتخابات مشارکت خواهند کرد.
 روستای بیشه دراز از توابع بخش مرکزی دهلران با 70 خانوار و 300 نفر جمعیت است که بدلیل انصراف چهار نفر از داوطلبان، انتخابات شوراها در این روستا برگزار نشد.

شایان ذکر است؛در 11 روستای بخش مرکزی دهلران انتخابات شورای های اسلامی روستایی در حال برگزاری است که با رای مردم 33 نفر به عنوان اعضای اصلی شورای این روستاها انتخاب می شوند.

 انتخابات شوراها تنها در شهر ایلام به صورت الکترونیکی برگزار می شود ولی در دیگر مناطق استان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به همان روش دستی انجام می گیرد.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعتی پیش به صورت همزمان در سراسر کشور در حال برگزاری است. /م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار