آخرین خبرها از ستاد انتخابات کشور + اطلاعیه‌ها
همزمان با برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا آخرین خبرها و اطلاعیه های انتخاباتی ستاد انتخابات و هئیت مرکزی نظارت بر انتخابات را در این خبر بخوانید. این خبر به روزرسانی می شود
کد خبر: ۴۲۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶ 19 May 2017
همزمان با برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا آخرین خبرها و اطلاعیه های انتخاباتی ستاد انتخابات و هئیت مرکزی نظارت بر انتخابات را در این خبر بخوانید. این خبر به روزرسانی می شود.

در اطلاعیه شماره 20 ستاد انتخابات کشور آمده است:
اطلاعيه شماره (20) ستاد انتخابات کشور

بسم الله الرحمن الرحيم

به اطلاع كليه هموطنان عزيز و اعضاي شعب اخذ رأي مي رساند كه اخذ رأي در كليه شعب ثابت و سيارفقط با ارائه شناسنامه و شماره ملي رأي دهنده توسط شخص رأي دهنده امكان پذير است و هيچ مدرك ديگري بجز شناسنامه قابل قبول نمي باشد. 

ضمناً به كليه رأي دهندگان گرامي در انتخابات رياست جمهوري توصيه مي شود جهت تسهيل و تسريع در روند اخذ راي كارت ملي خود را همراه داشته باشند.

آن دسته از هموطنان محترم كه شماره ملي خود را نمي دانند، براي اطلاع از شماره ملي مي توانند از طريق تماس تلفني با ادارات ثبت احوال، شماره ملي خود را دريافت نمايند. 
  ستاد انتخابات كشور

اطلاعیه شماره ۱۹ ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور اطلاعیه شماره ۱۹ خود را صادر کرد.

به گزارش تابناک، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاعیه شماره (۱۹)
به اطلاع کلیه هموطنان عزیز می رساند از آنجا که در انتخابات ریاست جمهوری هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای مراجعه رأی دهندگان به شعب اخذ رأی وجود ندارد، همه واجدین شرایط می توانند در نقاط مختلف کشور اقدام به رأی دادن نمایند.

بنابراین آن دسته از هموطنان، که به هر دلیل امروز در شهر محل سکونت خود حضور ندارند می توانند با مراجعه به نزدیکترین شعبه در دسترس با انداختن رأی خود، در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمایند.

لازم به ذکر است در انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی تنها کسانی حق رأی دادن دارند که در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی در همان حوزه انتخابیه رأی داده باشند و یا در دوره مذکور رای نداده باشند.

همچنین در انتخابات شوراهای اسلامی فقط در شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت رأی دهندگان یا افراد تحت تکفل ایشان باید حداقل در یکسال اخیر ساکن حوزه انتخابیه مربوطه باشند.

ستاد انتخابات کشور  
تعرفه بدون مهر  از شمار آراء خارج می شود
معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان با تاکید بر اینکه تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده است، گفت: توزیع تعرفه های بدون مهر در صورت گزارش پیگیری می‌شود.
به گزارش خبرنگار تابناک، سیامک ره‌پیک امروز در محل هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، با اشاره به آخرین اقدامات هیئت نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری و تخلفات احتمالی اظهار داشت: گزارش‌های تخلفات به صورت جاری، هم از هیئت‌های نظارت و هم از سوی نمایندگان نامزدها به هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ارسال می‌شود که بر طبق اولویت مورد بررسی قرار می‌گیرد و اولویت رسیدگی به تخلفات نیز این است که مواردی که ممکن است در روند برگزاری انتخابات مشکل ایجاد کند، بررسی می شود.

وی افزود: در حال حاضر مشکل بزرگ و خاصی درباره تخلفات انتخابات نداریم و در حدی نیست که در روند انتخابات تأثیرگذار باشد.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره توزیع تعرفه‌های بدون مُهر در برخی شعب جنوب تهران تصریح گرد: من هنوز گزارشی درباره این موضوع دریافت نکرده ام،‌اما هر احراز هویتی که صورت می‌گیرد باید تعرفه آن ممهور به مهر نظارت باشد، در غیر این صورت آن تعرفه اعتبار ندارد.

وی با تأکید بر اینکه اگر گزارشی درباره تعرفه‌های بدون مهر به ما ارسال شود آن را به سرعت بررسی می‌کنیم، اضافه کرد: اگر کسی با تعرفه بدون مهر رأی دهد، آن رأی از شمار آراء خارج می شود.
لزوم برخورد با هوادارن متخلف در شعبات رای گیری
فرمانداران ملزم به برخورد قانونی با افرادی که در شعب له یا علیه فردی تبلیغ می کنند، شدند.
 
به گزارش خبرنگار تابناک، مستقر در وزارت کشور ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه ای خطاب به فرمانداران سراسر کشور اعلام کرد با افرادی که در شعب له یا علیه نامزد ها تبلیغ کنند برخورد قانونی صورت گیرد.

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

اطلاعیه شماره  (۱۸)

نمایندگان محترم فرماندار در سراسر کشور توجه نمایند با توجه به ممنوعیت هرگونه تبلیغات انتخاباتی در روز رأی گیری، چنانچه در محل شعبه یا اطراف آن یا صف انتظار رأی دهندگان فرد یا افرادی به هر شکلی اقدام به تبلیغ له یا علیه نامزدهای انتخاباتی می نمایند، سریعاً دستور فرمایید موضوع پیگیری و برخورد قانونی صورت پذیرد.

ستاد انتخابات کشور

سکونت یک ساله شرط اخذ رای برای انتخابات شوراها
ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: رعایت شرط سکونت رأی دهنده در یک سال اخیر در حوزه انتخابیه مربوطه الزامی است.
 
ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: در شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت برای اخذ رأی انتخابات شوراهای اسلامی، رعایت شرط سکونت رأی دهنده در یک سال اخیر در حوزه انتخابیه مربوطه الزامی است.

به گزارش خبرنگار تابناک مستقر در وزارت کشور، ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد؛ در شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت برای اخذ رأی انتخابات شوراهای اسلامی، رعایت شرط سکونت رأی دهنده در یک سال اخیر در حوزه انتخابیه مربوطه الزامی است.
متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

اطلاعیه شماره (۱۷)


به اطلاع اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی می رساند، ملاک اصلی جهت تشخیص واجد شرایط رأی بودن مراجعه کنندگان محترم به شعب و صدور تعرفه برای ایشان، پس از بررسی اصالت شناسنامه، عدم درج مهر انتخابات جاری در شناسنامه و متولد ۱۳۷۸.۲.۲۹ یا قبل از آن بودن می‌باشد.
 
ضمناً یادآوری می شود در شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت برای اخذ رأی انتخابات شوراهای اسلامی، رعایت شرط سکونت رأی دهنده یا افراد تحت تکفل ایشان در یک سال اخیر در حوزه انتخابیه مربوطه الزامی است.
ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد افرادی که قادر به نوشتن رای خود نیستند می توانند از فرد مورد اعتماد همراه خود برای نوشتن برگ رای استفاده کنند.
به گزارش خبرنگار تابناک، مستقر در وزارت کشور، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد همراهان مورد اعتماد افراد روشندل و بی‌سواد می توانند برگ رای آنها را بنویسند.

اطلاعیه شماره (۱۶)

اعضای محترم شعب اخذ رای و نمایندگان فرماندار توجه نمایند، افراد بی سواد، روشندلان، یا افرادی که به هر دلیل قادر به نوشتن رای خود نیستند می توانند از فرد مورد اعتماد همراه خود برای نوشتن برگ رای استفاده کنند.

ستاد انتخابات کشور

رأی‌دهندگان هیچ الزامی برای رأی دادن در هر دو انتخابات جاری را ندارند

ستاد انتخابات کشور تأکید کرد که رأی‌دهندگان هیچ الزامی برای رأی دادن به هر دو انتخابات جاری را ندارند.

به گزارش تابناک، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 15 خود آورده است: اعضای محترم شعب و نمایندگان فرماندار توجه نمایند با توجه به همزمانی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، رأی‌دهندگان هیچ الزامی برای رأی دادن در هر دو انتخابات جاری را ندارند و ایشان مخیّرند بنا به تشخیص در هر یک از انتخابات جاری نسبت به رأی دادن اقدام نمایند.

مقتضی است اقدام مغایر صورت نپذیرد.

ستاد انتخابات کشور


در 141 شهر انتخابات الکترونیکی برگزار می شود

محمودی شاه نشین در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون اخلالی در برگزاری انتخابات الکترونیکی ایجاد شده است؟ تصریح کرد: هنوز گزارش خاصی اعلام نشده است. یکی، دو شهر انتخابات شان را دیر تر شروع کردند چون باید حتما قبل از شروع انتخابات تجهیزات لازم چک نهایی می شدند. تاکنون گزارش خاصی به ما نرسیده است.

 به گزارش تابناک از ستاد انتخابات کشور محمودی شاه نشین در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی اخبار خاکی از ملغی شدن انتخابات الکترونیکی است. این مسئله تا چه اندازه صحت دارد؟ گفت: در بررسی های اولیه و توافقی که با وزارت کشور داشتیم، قرار بود انتخابات شوراها در 147 شهر به صورت الکترونیکی برگزار شود.
 
او با بیان اینکه تجهیزات مورد نیاز مورد تایید قرار گرفت و هفته قبلا آموزش ها داده شد، اظهار داشت: در 141 شهر انتخابات الکترونیکی برگزار می شود. سه شهر نیز به دلیل اینکه تست های لازم داده نشد ما خود اجازه این برگزاری الکترونیکی را ندادیم و در بومهن و رودهن و همچنین پردیس به دلیل عدم وجود زیرساخت ها امکان برگزاری انتخابات الکترونیک فراهم نشد.
 
این نماینده مجلس افزود: قرار است اول صندوق های انتخابات ریاست حمهوری بازگشایی شوند و بعد صندوق شوراها باز شود. در شهرهایی که انتخابات برگزار می شود نتایج آن دو ساعت از پایان انتخابات نتایجش مشخص می شود بغیر از تهران و دو کلانشهر دیگر که احتمالا نتایج آنها در روزهای بعد اعلام خواهد شد.
 
محمودی شاه نشین در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون اخلالی در برگزاری انتخابات الکترونیکی ایجاد شده است؟ تصریح کرد: هنوز گزارش خاصی اعلام نشده است. یکی، دو شهر انتخابات شان را دیر تر شروع کردند چون باید حتما قبل از شروع انتخابات تجهیزات لازم چک نهایی می شدند. تاکنون گزارش خاصی به ما نرسیده است.
 
او در پاسخ به این سوال که آیا تعرفه های لازم برای این انتخابات مورد تمهید قرار گرفته اند؟ خاطرنشان کرد: به اندازه کافی وزارت کشور تعرفه های لازم را پیش بینی کرده و حتی برای انتخابات الکترونیکی تعرفه های لازم مورد پیش بینی قرار گرفته است تا به هر دلیلی انتخابات الکترونیکی با مشکل روبرو شود انتخابات الکترونیکی به صورت دستی تبدیل شود.
 
رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراها در پاسخ به این سوال که آیا امکان تقلب در انتخابات الکترونیکی وجود دارد؟ ابراز داشت: این مسئله به شدت کاهش یافته و حتی به صفر رسیده است. امکان بدخطی، تکرار اسامی، استفاده از کاغدهای غیر تعرفه و... نخواهیم داشت. چون حتی افراد بی سواد نیز به شعب می آیند و کد نامزدشان را اعلام می کند تصویر فرد مدنظر می آید.
 
محمودی شاه نشین افزود: در صورتی که تخلفی صورت بگیرد یا تبلیغات غیرقانونی صورت بگیرد، ما با این تخلف برخورد خواهیم کرد.
 
او در پاسخ به این سوال که نتایج انتخابات شوراهای شهر تهران چه زمانی اعلام می شود؟ بیان کرد: اعلام نتایج انتخابات تهران قابل پیش بینی نیست و احتمالا دو سه روزی طول می کشد.
 
شمارش صندوق ها انجام شد صندوق های ما آغاز می شود برخی از شهرها یک صندوق و برخی صد صندوق دارند منتظر اعلام نتایج نیستیم ولی شمارش صندوق ریاست جمهوری ابتدا انجام می شود



نام نامزد مورد نظر خود را حتما در برگ رای مربوط به همان انتخابات درج کنند

ستاد انتخابات کشور به حوزه های انتخابیه‌ای که سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و مجلس را برگزار می کنند توصیه کرد توضیحات لازم را به مردم برای انداختن هر یک از آرا به صندوق های مربوطه بدهند.
 
به گزارش خبرنگار تابناک مستقر در وزارت کشور، ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه ای از اعضای شعب خواست به رای دهندگان تذکر دهند نام نامزد مورد نظر خود را حتما در برگ رای مربوط به همان انتخابات درج کنند و برگ های رای هر انتخابات را در صندوق مربوطه بیندازند.

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است؛

اطلاعیه شماره ۱۴

اعضای محترم شعب ثبت‌نام و اخذ رای حوزه های انتخابیه ای که همزمان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا و میان دوره مجلس شورای اسلامی را برگزار می‌نمایند اولا به رای دهندگان تذکر دهند نام نامزد مورد نظر خود را حتما در برگ مربوط به همان انتخابات درج نمایند ثانیا توجه داشته باشند که برگ های رای هر انتخابات در صندوق به همان انتخابات انداخته شود.

همه کاندیداها می توانند از ستاد انتخابات بازدید کنند
رحمانی فضلی گفت: همه کاندیداها می توانند در ستاد انتخابات کشور حضور پیدا کنند و از روند فعالیت این ستاد بازدید کنند.

به گزارش خبرنگار تابناک مستقر در ستاد انتخابات کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سایر کاندیداها نیز می توانند از ستاد انتخابات وزارت کشور بازدید کنند اظهار کرد: بله همه کاندیدها می توانند در این ستاد حضور پیدا کنند و بر روند کار ستاد انتخابات وزارت کشور نظارت کنند.
 
وی ادامه داد: آنها می توانند به وزارت کشور بیایند و از امکانات ما بازدید کنند و همکاران ما را ببینند و به آن ها خدا قوت بگویند.
 
حسن روحانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم دقایقی قبل از ستاد انتخابات کشور بازدیدکرد.


اطلاعیه شماره 12 ستاد انتخابات کشور:
در شعب یک رادیو یا تلویزیون روشن در تمام طول مدت اخذ رأی باشد


در اطلاعیه شماره 12 ستاد انتخابات کشور اعلام شد که حتماً در شعب اخذ رأی یک دستگاه رادیو یا تلویزیون روشن در تمام طول مدت اخذ رأی باشد.

  متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
اطلاعیه شماره (12)
به اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی تأکید می نماید، حتماً در شعبه اخذ رأی یک دستگاه رادیو یا تلویزیون در دسترس داشته و در تمام طول مدت اخذ رأی، روشن نگهدارند تا دستورالعملهای فوری ستاد انتخابات کشور را که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می گردد مورد عمل قرار دهند.
اطلاعیه های ستاد انتخابات کشور که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور است و رعایت آن الزامی می باشد.
ستاد انتخابات کشور


اطلاعیه شماره ۲ هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری طی اطلاعیه‌ای آمادگی خود را در جهت دریافت گزارش‌های مردمی اعلام کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر می‌باشد:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

با توجه به اهمیت نظارت بر انتخابات ونقش تعیین کننده گزارش‌های مردمی در حفظ سلامت انتخابات و صیانت از آرا بدین وسیله هیات مرکزی نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری آمادگی خود را جهت دریافت گزارش های مستند و مستدل عموم مردم از طرق زیر اعلام می نماید:

شماره تلفن‌های ۴-۶۴۳۶۲۸۶۰
تلفن گویا به شماره ۶۶۴۰۱۰۱۲ جهت دریافت پیامهای صوتی و نمابر
پست الکترونیکی به آدرس :info@shora-gc.ir
آدرس پستی: تهران خیابان امام خمینی روبروی دانشکده افسری امام علی (ع) خیابان فلسطین جنوبی، شورای نگهبان
هیات مرکزی نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار