امروز ساعت هشت صبح زنگ مسابقه ای برای ملت بزرگ ایران به صدا درآمد تا همه با ایستادن در صفوف منظم هویت و اصالت ایرانی خویش را با انگشتی نیلی و مهری در شناسنامه و انتخابی آزاد به نمایش بگذارند.
کد خبر: ۴۲۶۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱ 19 May 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ امروز آبی اقیانوس اقتدار ملی ایران دیرین از نیلی رنگ انگشتان من ،برادرم ،خواهرم، همسایه ام ، همکارم همشهر یانم و هموطنانم نشان و نما گرفته است نمایی چنان سرافرازنه که گویی صیحه تهدیدهای ابلیسی نظام سلطه را به سخره گرفته است.
 
امروز همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا شور خاصی به همه مناطق شهری و روستایی استان ایلام داده و مردم پرشور در پای صندوق های رای حضور یافته اند.
 
محل رای گیری شعبه دبستان شیرزاد عبدالهی - شهر ایلام
حضور پر شور مردم قبل از آغاز رای گیری مردم در شعبه رای دبستان شیرزاد عبدالهی شهر ایلام بود که در همان دقایق ابتدایی خیلی جلب توجه می کرد.
 
اولین فرد حضور یافته در این شعبه خانم جوانی است که قبل از آغاز بکار شعبه در محل اخذ رای حضور دارد.
 
همه شرکت کنندگان با شور و نشاط وارد شعبه شده و با بردباری در صف های رای گیری در انتظار آغاز رای گیری هستند.
 
هر لحظه به تعداد شرکت کنندگان افزوده می شود، شور و نشاط خانواده هایی که با خود بچه هایی کوچک به همراه دارند زیاد جلب نظر می کند، بچه هایی که دوست دارند انگشتشان نیلی شود و تعرفه را تابزنند و در صندوق بیندازند و شوق کنند که رای دادند.
 
در میان جمعیت افراد مسن و سالخورده نیز شناسنامه بدست بچشم می خورند، افراد کهن سالی که به زحمت راه می روند و تن نحیف خود را بر عصایی تکیه می دهند تا حضور آنان جلوه ای از ماندن بر سر عهد این مردمان باشد.
 
به تعداد شرکت کنندگان افزوده می شود ولی هنوز رای گیری به دلیل مشکل در سیستم الکترونیکی آغاز نشده و باعث معطلی مردم شده است.
 
رای گیری به کندی صورت می گیرد و تعرفه های انتخابات شورا نیز با تعلل بدست رای دهندگان می رسد.
 
نا آشنایی افراد با دستگاه های الکترونیکی رای گیری باعث ازدحام و کندی در رای گیری شده است.
 
بدلیل وارد کردن کد به دستگاه الکترونیکی افراد برای پیدا کردن کد نامزد مورد نظر بدلیل تعداد بالای نامزدهای شورا دچار مشکل شده و این کار به کندی صورت می گیرد که باعث شلوغی شده است.
 
عده ای از سالخوردگان به دستگاه الکترونیکی رای گیری اعتماد ندارند اما هیات اجرایی این شعبه به آنها اطمینان خاطر داده و آنها را راهنمایی می کنند.
 
در فاصله کمی از شعبه اخذ رای چندین جوان افرادی افراد رای دهنده که در صف ایستاده اند را برای رای دادن به نامزد مورد نظرشان ترغیب می کنند.
 
در بین افراد زن و مرد سالخورده ای هستند که یکی از جوانان با نشان دادن عکس و نوشتن کد نامزد مورد نظر آنها را راهنمایی می کند.
 
مسجد صاحب الزمان (عج) شهر ایلام
مسجد از ازدحام و شور و نشاط خاصی برخوردار است و همه اهالی محله به دلیل قداست این مکان مذهبی همواره ارادت خاصی به آن دارند و اکنون با شور و حال خاصی برای رقم زدن سرنوشت آینده کشور در آن حضور یافته اند.
 
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام در این شعبه مزید بر علت شده و ازدحام قابل توجه آن در ساعات ابتدایی رای گیری بسیار قابل توجه است.
 
شور و نشاط افرادی که در بیرون از مسجد ایستاده اند و به تبلیغ غیر علنی برای کاندیداهای شورای شهر مورد نظر خود می پردازند زیاد جلب توجه می کند به گونه ای که در همه پیاده روهای افراد مملو از رهگذر و افرادی است که در درب مغازه های محله ایستاده اند.
 
حضور یگان ویژه و نیروهای انتظامی که برای نظم بخشی و کنترل ترددها و پیشگیری از تخلفات حضور یافته اند قابل توجه است.
 
شور و نشاط کودکانی که در حیاط مسجد بازی می کنند و همراه والدین خود که در صف ایستاده اند قابل توجه است.
 
مسجد امام خمینی (ره) بانبرز شهر ایلام
مسجد امام خمینی یکی از مساجد در یکی از مناطق حاشیه شهر است و به دلیل جمعت بالای این منطقه قابل توجه است زیرا همواره انتخابات با شور و حال خاصی در آن برگزار می شود.
 
صفوف مردم که در انتظار رسیدن به تعرفه و برگه اخذ رای هستند قابل توجه است به گونه ای که در قسمت انتهایی چند ردیفی همه در انتظار ایستاده اند.
 
زنان و مردان که عموما خانوادگی برای رای دادن حضور یافته اند به چشم می خورد و همه آمده اند تا در این انتخابات حماسه حضور سردهند.
 
افرادی از طیف ها و اقشار مختلف به چشم می خورد، افرادی که هرچند کارگر و کم درآمد اما به آینده ایران امیدوارند و برای سهیم شدن در این سرنوشت سیاسی کشور با جان دل به پای صندوق آمده اند.
 
امروز همه آحاد مختلف مردم زن و مرد، جوان و پیر ، شاغل و بیکار همه در یک صف برای اثبات اعتقاد خود و حمایت همه جانبه از نظام به میدان آمده اند تا رای آنان سرنوشت فردای کشور را بسازد و به دشمنان یادآور شود .
 
شایان ذکر است : دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعتی پیش به صورت همزمان در سراسر کشور در حال برگزاری است.
 
این انتخابات در 25 شهر و 368 روستای استان ایلام با جمعیت 580 هزار نفر برگزار می شود.

425 هزار نفر از جمعیت استان ایلام واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند و شهرستان ایلام بیشترین و شهرستان سیروان کمترین تعداد واجدین شرایط را دارند./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار