کد خبر: ۴۲۶۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸ 18 May 2017

تابناک ایلام ؛فعالیت ستادهای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم هم به پایان رسید وتا کمتر از 24ساعت دیگر بزرگترین اتفاق سیاسی کشور قم خواهد خورد. با انصراف دو نفر از نامزدهای انتخاباتی منتسب به دو جریان سیاسی مطرح کشور باید گفت که قطار انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ،بصورت دوقطبی "روحانی ورییسی "در حال رسیدن به ایستگاه پایانی است.

موضوع مهمی که در طول این مدت وحتی از ماهها پیش بصورت هماهنگ و موزون در سراسر کشور خودنمایی می کرد ،تلاش برای طرح وجا انداختن فرضیه پایان عمر دولت تدبیر وامید به ریاست حسن روحانی از گردونه رقابتهای انتخابات ریاست جمهوی دوازدهم با شعار های " اولین دولت یک دوره ای " یا "تغییر به نفع مردم "یا ماه پایانی دولت یازدهم " از سوی مخالفین دولت یازدهم بود.

به هر حال باید پذیرفت که هر شش کاندیدای تایید صلاحیت شده توسط شورای محترم نگهبان که اتفاقا توانسته اند از سخت ترین فیلتر های نظارتی عبور کنند ،همگی از نیروهای با سابقه و چهره های شناخته شده کشور هستند که هرکدام به فراخور مسئولیت خود ،عمری را در راه خدمت گذاری ،تحکیم وتثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران سپری کرده اند.

مهمتراینکه شورای نگهبان با استفاده از سخت ترین ابزارهای نظارتی خود در انتخابات های مختلف نظیر ریاست جمهوری ،مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی ،ثابت کرده است که در مواجهه با تایید صلاحیت ها، هیچگونه مماشت یا اغماضی در زمینه رد صلاحیتها نداشته اند .رد صلاحیت چهره های شناخته شده ای نظیر مرحوم هاشمی رفسنجانی ،سیدحسن خمینی و اخیرا نیز محمود احمدی نژاد مهمترین دلیل برای تایید این ادعاست.

موضوع مهمتری که در خلال چند روز فعالیت انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری بر برنامه های آنان برای مدیریت بهینه کشور ورفع مشکلات اساسی مردم سایه افکنده وبیشتر جلوه گری می کرد ،نبود اخلاق انتخاباتی و بی توجهی کاندیداها ،ستادهای انتخاباتی و هواداران آنها در فضای مجازی ،رسانه ای و حقیقی جامعه بود.

این روزها کاندیداها به جای ارایه برنامه جامع ،کامل برای برون رفت از مشکلات و ارایه راهکاراصولی برای مدیریت منطقی کشور،تمام هم غم خود را بر تخریب وتضعیف یکدیگر و سیاه نمایی وضعیت موجود متمرکز نمودند.این درحالیست بیشترین هجمه ها ،سیاه نمایی وتضعیف ها بر دولت مستقری متمرکز گردید که آقای حسن روحانی بعنوان رییس دولت در جمع کاندیداهای ریاست جمهوری دوازدهم قرار داشت.

این روزهاشاهد بودیم که حتی  تمامی افراد ونهادهایی که از نظر قانونی ورود آنها به عرصه انتخابات و حمایت از یک کاندیدای خاص منع شده است ،عملا با پا گذاشتن بر روی قانون به نفع کاندیدای خاص ورود کردند ،جالتر اینکه با مواضع سرسختانه ای ،عزم خود را برتخریب رقیب و تضعیف جایگاه ایشان در مسند دومین شخصیت اجرایی وسیاسی کشور جزم نمودند.

در حالیکه عقل ،اخلاق ،منطق وقانون بر عدم اهانت و افترا به کاندیداهای ریاست جمهوری حکم داده است ،اما ستادهای انتخاباتی وفضای مجازی به مکانی امن برای توهین وبستن بدترین افتراها به یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری تبدیل شده بود .برخی که ادعای انقلابیگری و دفاع از حریم انقلاب ورهبری آنان گوش فلک را پر کرده است ،با پشت پا زدن بر منافع ملی نظام جمهوری اسلامی بعنوان یک اصل ،بخاطر برتری های حزبی وسیاسی بعنوان یک فرع ،عملا با مبنا را بربرتری وارجحیت فرع قرار دادند.

اینکه یک شخصیت روحانی در استان ایلام که خود بارها برای رسیدن به کرسی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری بدلیل رد صلاحیت مکرر ناکام مانده است ،اینک در قاموس یک انقلابی وبعنوان حامی یک نامزد انتخاباتی ،شدیدترین ورکیک ترین الفاظ را متوجه کاندیدایی می نماید که چهار سال زمام امور ومدیریت اجرایی کشور را عهده دار بوده است ،واقعا جای بسی شگفتی وصد البته تاسف دارد.

روز گذشته همین شخصیت روحانی ، در جایگاه عوام ،با سخنان خارج از عرف وقانون خود ،رییس جمهور کشور را یزید زمان و مفسد فی الارض خطاب نمود!اینجاست که باید اولا به تشخیص شورای نگهبان در رد صلاحیت چنین افرادی احسنت گفت ،زیرا معترفم که تشکیک به تشخیص این شورا در تعیین صلاحیتهای علمی ،فقهی و حقوقی و اخلاقی چنین افرادی، ظلم آشکار به حقانیت این شورا و قانونی اساسی جمهوری اسلامی محسوب می شود.

چنین افرادی که خود حتی از صلاحیت نمایندگی مردم یک حوزه انتخابیه برخوردار نیستند ،چطور باید به خود اجازه دهند در باره شخصیتی که سکاندار قدرت اجرایی در خطرناکترین برهه های کشور بوده و در طول عمر چند دهه انقلاب، حساسترین پستهای امنیتی کشور را عهده دار بوده است،انگ مفسد فی الارض و یا یزید زمان بزند؟آیا اینگونه حرف زدن از رییس جمهور یک کشور وقضاوت کردن در باره ایشان ،آب ریختن در آسیاب دشمن محسوب نمی شود؟آیا اینچنین درباره منتخب مردم یک کشور حرف زدن ،توهین به شعور دهها میلیون ایرانی به حساب نمی آید؟

هر چند ممکن است از نظر دیدگاهی با رییس دولت فعلی همگرایی نداشته باشم ،اما از منظر یک فرد منصف باید اعتراف کنم که ، این روزها در عرصه انتخابات وفعالیتهای تبلیغاتی یک بی عدالتی ،بی اخلاقی واجحاف را شاهد بودیم ،آنهم اینکه همه وهمه از نهادهای حاکمیتی گرفته تا ائمه جمعه وجماعات ،از نهادهای نظامی گرفته تا دستگاههای امنیتی منتسب به آنها ،از رسانه ملی گرفته تا رسانه های اقماری که از بیت المال ارتزاق می کنند ،در یک جبهه قرار گرفته اند تا فردی را از چشم مردم بیاندازند ،همه آنها با گذاشتن تمامی  تخم مرغهای خود دریک سبد،مرتکب  ریسک بزرگی شده اند !همه یکی شده اند ،برعلیه انتخاب همه! حا باید منتظر بود و دید که آیا شنا کردن بر خلاف جهت آب خروشان ممکن است ؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار