فرماندار ایلام گفت: با توجه به الکترونیکی برگزار شدن انتخابات شوراهای اسلامی در شهر ایلام، تعداد 95 شعبه به صورت ثابت و 3 شعبه هم به صورت سیار در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۴۲۵۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹ 17 May 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛معروف بسطامی افزود: در صندوق های الکترونیکی در سطح شهر ایلام همه مراحل از فرایند ثبت نام تا اخذ رای به صورت تمام مکانیزه انجام خواهد شد.
 
فرماندار ایلام تاکید کرد: برای آشنایی با نحوه فعالیت صندوق های رای الکترونیکی، مانورهای متعدد جهت آموزش های لازم به شهروندان در نقاط مختلف شهر به شهروندان ارائه شد و در این خصوص هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.
 
بسطامی یادآور شد: در انتخابات الکترونیکی میزان تخلف و اشتباهات و خطاهای انسانی کاملا کنترل و برطرف شده و فرآیند شمارش آرا در سریع‌ ترین زمان ممکن انجام می‌شود.
 
وی با اشاره به برگزاری انتخابات نیمه الکترونیکی انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: تمامی مقدمات برگزاری انتخابات سالم در سطح شهرستان فراهم است و هیچگونه مشکلی برای برگزاری پرشور انتخابات در این شهرستان وجود ندارد.
 
فرماندار ایلام با اشاره به مهلت تبلیغات نامزدهای انتخابات نیز افزود: براساس قانون انتخابات، هرنوع فعالیت تبلیغاتی نامزدها از ساعت 8 صبح فردا ( پنجشنبه ) ممنوع بوده و در صورت عدم توجه نامزدها به رعایت قانون، تخلفات آنها از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.
 
وی از نامزدها، مسئولان ستادها و هواداران آنها خواست، در فرصت باقی مانده تا پایان زمان تبلیغات انتخاباتی همانند گذشته قانون را رعایت و استاندارهای تبلیغات را در فعالیت های خود لحاظ کنند.
 
فرماندار ایلام در خصوص هرگونه تخلف احتمالی مانند خرید و فروش آرا بشدت هشدار داد و گفت: شهروندان هر گونه تخلف در این زمینه را به فرمانداری گزارش دهند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.
 
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
 
این انتخابات در 25 شهر و 375 روستای استان ایلام با جمعیت 580 هزار نفری برگزار می شود.
 
برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان ایلام سه هزار و 77 نفر نام نویسی کردند که پس از بررسی صلاحیت ها از سوی هیات های اجرایی و نظارت در مجموع 97 درصد داوطلبان برای این دوره از انتخابات تایید صلاحیت شدند.
 
در شهر ایلام 146 نفر برای بدست آوردن هفت کرسی شورای اسلامی شهر با یکدیگر رقابت می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار