مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام :
علی بیرانوند گفت : طرح موضوع سند 2030 در برخی از رسانه ها و خبرگزاری ها تنها با هدف هجمه تبلیغاتی علیه دولت و تخریب وجهه دولتمردان خدوم صورت می گیرد.
کد خبر: ۴۲۵۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 17 May 2017
 مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: هیچ دستگاهی به اندازه آموزش و پرورش دغدغه تربیت صحیح و همه جانبه دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم را ندارد و مسئولان این وزارتخانه در چارچوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تلاش می کنند دانش آموزان را برای عرصه های مختلف بر مبنای الگوی ایرانی، اسلامی تربیت کنند.
 
 به گزارش تابناک ایلام؛علی بیرانوند اظهار کرد: طرح موضوع سند 2030 در برخی از رسانه ها و خبرگزاری ها تنها با هدف هجمه تبلیغاتی علیه دولت و تخریب وجهه دولتمردان خدوم صورت می گیرد.
 
وی گفت: در اجرای سند 2030 همانگونه که مسئولان نظام تعلیم و تربیت کشور تشریک مساعی دارند، فرمایش های مقام معظم رهبری فصل الخطاب آموزش و پرورش است.
 
 
وی افزود: برخی از افراد و خبرگزاری ها در آستانه یکی از مهمترین رویدادهای سیاسی و فرهنگی کشور (انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا)، سوء استفاده کرده و اقدام به انتشار مطالبی خلاف واقع و کذب می کنند که باعث تشویش اذهان عمومی و نگرانی خانواده ها می شود که لازم است به منظور تنویر افکار عمومی به اطلاع مردم رسانده شود.
 
بیرانوند تاکید کرد: یکی از مواردی که طی روزهای اخیر به عنوان دستاویزی برای حمله به دولت تدبیر و امید مطرح شد بحث سند 2030 است، این سند پیرو مباحث آموزش برای همه کشورها در سال های 2000 تا 2005 از سوی سازمان یونسکو تدوین شده است.
 
به گفته وی، بر اساس آن همه کشورهای عضو یک بیانیه که حالت توصیه آمیز و غیر الزام آور دارد را بدون هیچ ملاحظه ای تایید کرده اند که در این میان تنها جمهوری اسلامی ایران در دوره وزیر پیشین (علی اصغر فانی) و در اجلاس این چئون کره جنوبی پیشنهاد اضافه شدن پیوستی را به این بیانیه داد که مورد تصویب اعضا نیز قرار گرفت.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: جمهوری اسلامی ایران در این پیوست تاکید کرده که خود را متعهد به اجرایی بخش هایی از این سند که به هر شکل با قوانین و مقررات، اولویت های ملی، باورهای دینی و ارزش های فرهنگی جامعه ایرانی در تعارض باشد، نمی داند و البته بازهم متذکر می شوم که این سند الزام آور نیست و کشورها می توانند آن را اجرا نکنند.
 
بیرانوند اضافه کرد: برخی خبرگزاری های داخلی این موضوع را طوری عنوان می کنند که آموزش و پرورش بر اساس این سند آموزش همجنسگرایی و همجنس بازی را در کتب درسی ترویج می دهد که کذب محض است.
 
به گفته وی، مطالب کتاب های درسی از سوی کارگروهی از کارشناسان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش تدوین می شود و هیچ ارتباطی میان سند 2030 با مطالب درسی وجود ندارد.
 
وی یادآور شد: هیچ دستگاهی به اندازه آموزش و پرورش دغدغه تربیت صحیح و همه جانبه دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم را ندارد و مسئولان این وزارتخانه در چارچوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تلاش می کنند دانش آموزان را برای عرصه های مختلف بر مبنای الگوی ایرانی، اسلامی تربیت کنند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش ایلام اظهار کرد: طی روزهای اخیر مطلب دیگری که عمدتا خوراک تبلیغاتی برای انتخابات ریاست جمهوری دارد 'کتاب لک لکی در کار نیست که به ترویج آموزش جنسی می پردازد' از سوی مخالفان دولت مطرح شده که آموزش و پرورش را متهم کرده اند که این کتاب را در نمایشگاه بین المللی کتاب و مدارس سراسر کشور در اختیار دانش آموزان قرار داده است.
 
بیرانوند با بیان اینکه این موضوع نیز از اساس دروغ و کذب است، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوزی به انتشار چنین کتابی نداده و در هیچ جای آموزش و پرورش نیز وجود ندارد و بیان این مساله نیز از مصادیق بارز نشر اکاذیب است و تنها در آستانه انتخابات با هدف حمله تبلیغاتی علیه دولت مطرح شده است.
 
وی یادآور شد: موضوع دیگری نیز این روزها در برخی رسانه ها انعکاس پیدا کرده مبنی بر اینکه آموزش و پرورش فعالیت های قرآنی را در مراکز پیش دبستانی ها ممنوع کرده است که این مورد نیز دروغی بیش نیست.
 
وی تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش نه تنها اعتقادی به این موضوع بی پایه ندارد بلکه توسعه فعالیت های قرآنی در مقاطع مختلف تحصیلی را از اولویت های کاری خود قرار داده و حتی اگر در گذشته برخی از مراکز و کانون های قرآنی تعطیل شده بود در این دولت زمینه احیای و فعالیت دوباره آنها فراهم شده است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: دستگاه قضایی باید با افرادی که اقدام به انتشار این مطالب خلاف واقع که منجر به تشویش اذهان عمومی و ناراحتی والدین دانش آموزان و مردم متدین می شود، برخورد قانونی کند.
 
بیرانوند اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش بر اساس رسالت سنگین خود تمام توان خود را بکار خواهد بست تا در چارچوب سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش انجام وظیفه کند و بیان این موضوع ها در سراسر کشور هیچ تاثیری بر روحیه کاری همکاران ما نخواهد داشت.
 
وی افزود: بجا بود برخی از رسانه ها و خبرگزاری ها در حالیکه فاصله چندانی از ایام هفته معلم نگرفته ایم از زحمات معلمان دلسوز تقدیر کنند که نه تنها این کار را نکردند بلکه توهین بزرگی به کارکنان دستگاه تعلیم و تربیت که عمر خود را صرف تربیت صحیح آینده سازان این سرزمین کرده اند، روا داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار