رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: سال گذشته حدود 15 درصد از تلفات انسانی در محورهای برون شهری مربوط به موتورسیکلت سواران بوده که بخش زیادی از آنها در مناطق روستایی و جنوبی استان رخ داده است .
کد خبر: ۴۲۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵ 16 May 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛ رضا همتی‌زاده صبح امروز در همایش اهداء کلاه ایمنی رایگان به راکبان موتورسیکلت در روستای " بیشه دراز" دهلران اظهار داشت: باید اقدامات ایمن سازی و حمایتی از کاربران آسیب پذیر جریان ترافیک، بر اساس تحلیل‌های صحیح و برآوردهای دقیق آسیب شناسانه صورت پذیرد.

وی افزود : سال گذشته حدود 15 درصد از تلفات انسانی در محورهای برون شهری مربوط به موتورسیکلت سواران بوده است که بخش زیادی از آنها در مناطق روستایی و جنوبی استان رخ داده و حدود 70 درصد علت فوت راکبان موتورسیکلت ها نیز مربوط به ضربه وارده به سر بوده است.

همتی‌زاده گفت: این آمار و اطلاعات و بررسی‌های میدانی بیانگر اهمیت توجه به مقوله حفاظت از سر به عنوان مهمترین و حساس‌ترین بخش از بدن است و با توجه به اینکه بعضی از موتورسواران فاقد هرگونه حفاظ ایمنی بوده و با سرعت در حال حرکت هستند حتی از عابران پیاده هم آسیب پذیرترند.

این مسؤول اضافه کرد: بر اساس سیاست‌های پیشگیرانه در حوزه تصادفات رانندگی مبتنی بر اصول پیشگیری در حرکت موتورسواران در جاده‌ها، یکی از خطوط قرمز پلیس ، عدم استفاده از کلاه ایمنی است یعنی اولین ارزیابی پلیس از وضعیت رانندگی راکب موتورسیکلت،برخورداری از کلاه ایمنی خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار