مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام با بیان اینکه دوران طلایی توسعه کتابخانه های این استان در دولت تدبیر و امید بود، گفت: تحولات گسترده ای در سه سال و نیم گذشته در کتابخانه ها ایجاد شد.
کد خبر: ۴۲۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰ 16 May 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛ مراد جلیلیان روز سه شنبه اظهار کرد: مجموع کتابخانه های احداث شده استان ایلام از ابتدای انقلاب تا سال 92 تنها 28 باب بود حال آنکه در چهار سال گذشته این تعداد به 40 کتابخانه افزایش یافته است.
 
وی افزود: علاوه بر این از سال 92 تاکنون ساخت هفت کتابخانه در استان ایلام آغاز شد که با بهره برداری از آنها تا پایان سال جاری، تحول عظیمی در حوزه زیر ساخت کتابخانه های عمومی بوجود می آید.
 
جلیلیان از اهدا 150 هزار جلد کتاب از سوی مردم و افراد خیر به کتابخانه های عمومی این استان در چهار سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: این حرکت فرهنگی در ادوار گذشته بی نظیر بوده است.
 
مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام به تعمیر کتابخانه های استان پرداخت و گفت: در طول فعالیت دولت یازدهم 10 میلیارد ریال در حوزه تعمیر و تجهیز کتابخانه ها اختصاص یافت که نقش مهمی در شاداب سازی فضای کتابخانه های استان داشته است.
 
 
وی یادآور شد: همچنین تعامل مناسب مسئولان با کتابخانه های عمومی در این مدت موجب انعقاد تفاهم نامه های مختلف فرهنگی و اشتیاق بیشتر مسئولان به ترویج فرهنگ مطالعه شد که توانست به رونق کتابخانه های ادارات، مدارس و دهیاری ها منجر شود.
 
جلیلیان استخدام 40 کتابدار معادل 50 درصد نیروهای جذب شده از ابتدای تاسیس این نهاد تاکنون و بروز رسانی فعالیت های کتابخانه ای در حوزه سیستم سامان به منظور پویانمایی و ایجاد نشاط در کتابخانه ها را از دیگر دستاوردهای این اداره کل در طول چهار سال گذشته برشمرد.

27هزار نفر در کتابخانه های عمومی استان ایلام که مجهز به 550 هزار جلد هستند، عضویت دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار