کد خبر: ۴۲۵۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵ 16 May 2017
تصاویری که فضانورد فرانسوی، توماس پسکت از ایستگاه فضایی بین‌المللی گرفته و آنها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده با واکنش هزاران کاربر مواجه شده است.
 
به گزارش بی‌بی‌سی، در این تصویر کشور بلژیک به میزان قابل توجهی روشن‌تر و نورانی‌تر از کشورهای اطراف خود دیده می‌شود.

اما چرا بلژیک اینقدر نورانی است؟

تقریبا تمام راه‌ها و جاده‌های بلژیک دارای تیرهای چراغ برق است که چراغهایشان در تمام طول شب روشن است.

به گزارش نیویورک تایمز جاده‌های بلژیک را ۲.۲ میلیون لامپ روشن می‌کنند؛ به عبارت دیگر ۱۸۶ لامپ برای هر 2.5 کیلومتر مربع.

توماس پسکت این تصاویر را زمانی که در ایستگاه فضایی ورزش می‌کرد، گرفته است. او در وبلاگ خود نوشت "باشگاه‌هایی که چنین نمایی داشته باشند تعدادشان زیاد نیست."

پسکت این تصاویر را از محفظه "کوپولا" در ارتفاع چهارصد کیلومتری سطح زمین گرفته است. کوپولا که ساخت آژانس فضایی اروپاست مثل برجک تانک بر بالای ایستگاه فضایی بین‌المللی قرار دارد و با هفت پنجره‌اش کره زمین را رصد می‌کند.

فضانورد ۳۹ ساله در فیسبوک خود نوشت لندن، پاریس و بروکسل "یک مثلث خیلی اروپایی" را تشکیل می‌دهند. لندن و پاریس هم دو شهری هستند که از ایستگاه فضایی بین‌المللی درخشان به نظر می‌رسند.

بلژیک(کشور نورانی‌تر سمت راست)، انگلیس(بالا)، فرانسه(چپ)

بیشتر کاربران شبکه‌های اجتماعی به زیبایی خیره کننده کره زمین از فضا توجه کردند اما برخی نیز این تصویر را نشانه اسراف در انرژی و آلودگی نوری دانستند.

یکی از کاربران نوشت: خیلی خوب می‌توانیم زرق و برق و هدر رفتن انرژی را ببنیم. برای علاقمندان به آسمان شب بسیار ناخوشایند است.

کاربر دیگری هم نگران این بود که شاید این همه روشنایی باعث جلب توجه موجودات فضایی شود: "امیدوارم موجودات فضایی خیلی جذب نور نشوند. ما برای همه آنها جا نداریم."
 
توماس پسکت در زیر پنجره‌های کوپولا در ایستگاه فضایی بین‌المللی
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار