پیش بینی می شود 85 درصد از 29 هزار نفر واجدین شرایط رای دادن این شهرستان در انتخابات پیش رو مشارکت کنند.
کد خبر: ۴۲۵۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰ 16 May 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛مجید عسگری اظهار کرد: پیش بینی می شود 85 درصد از تعداد واجدین شرایط رای دادن این شهرستان در انتخابات پیش رو مشارکت کنند.
 
وی افزود: همه نقاط شهرستان آبدانان را شور و شعف انتخاباتی در بر گرفته و به نوعی مردم آماده و مهیای برگزاری انتخابات باشکوه در محیطی آرام و بدور از هر گونه جنجال و بی نظمی هستند.
 
عسگری یادآور شد: یک هزار و 500 نفر در قالب عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و انتظامی در انتخابات این شهرستان مشارکت دارند و برای رویداد مهم 29 اردیبهشت ماه 65 شعبه اخذ رای ویژه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و 74 شعبه ویژه انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی شده است.

 
وی تاکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سه نقطه شهری آبدانان، سرابباغ و مورموی و 26 نقطه روستایی برگزار می شود.
 
به گفته عسگری، 237 نفر از نقاط مختلف شهری و روستایی در شهرستان آبدانان برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کردند که از این تعداد تنها یک نفر به علت نقص در مدارک ارسالی تایید صلاحیت نشد.
 
فرماندار آبدانان با بیان اینکه تعداد نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا نسبت به دوره قبل 24 درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: امسال 31 نفر برای شهر آبدانان، 17 نفر سرابباغ و 17 نفر برای شهر مورموری در صحنه رقابت ها حضور دارند.
 
وی در خصوص تخلف انتخابات از سوی نامزدهای انتخابات گفت: تبلیغات و فعالیت های نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا و نیز ستادهای نامزدهای ریاست جمهوری در این شهرستان بر اساس چارچوب های تعیین شده ادامه دارد و تنها چند مورد تخلف جزیی مرتبط به حوزه شهرداری همچون نصب بنر یا پوستر بود که به متخلفان تذکر های لازم داده شد.
 
 دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت سال 96 به طور همزمان در کشور برگزار می شود.
 
انتخابات شوراهای اسلامی در 25 شهر و 375 روستای استان ایلام برگزار می شود ولی فقط شورای شهر ایلام بدلیل داشتن جمعیتی بیش از 50 هزار نفر، هفت نفره خواهد بود و باقی شهرها شوراهای پنج نفره دارند.
 
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال جاری، استان ایلام 580 هزار و 158 نفر جمعیت دارد که در 25 شهر و بیش از 600 روستا سکونت دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار