کد خبر: ۴۲۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵ 16 May 2017
پس از هندی‌های گاوپرست، گیاه‌خواران و گروه‌های حامی حقوق حیوانات که چندی پیش خشم خود را از چاپ اسکناس‌های پلیمری جدید به خاطر استفاده از نوعی چربی حیوانی در آن‌ها اعلام کردند، اکنون مصرف‌کنندگان مواد مخدر نیز به جمع منتقدان این اسکناس‌های جدید پیوسته‌اند.
 
 مواد  
 
آن‌ها می‌گویند استفاده از این اسکناس برای استنشاق کوکائین به خاطر لبه‌های پلاستیکی تیز آن باعث ایجاد زخم روی بینی آن‌ها می‌شود!
 
طبق گزارش روزنامه «مترو»، به دلیل وجود عکس «وینستون چرچیل» روی این اسکناس‌ها، زمانیکه زخمی روی بینی مصرف‌کنندگان مواد مخدر ایجاد می‌شود، آن‌ها از اصطلاح «getting Winstoned» به معنای «وینستون شدن» به جای «زخمی شدن» برای توصیف جراحت وارده استفاده می‌کنند!
 
یکی از مصرف‌کنندگان کوکائین می‌گوید: «ما در ابتدا فکر می‌کردیم، چون این اسکناس‌ها به راحتی لوله می‌شوند کارمان راحت‌تر خواهد شد؛ اما اکنون متوجه شده‌ایم که بینی ما پس از استفاده از آن‌ها دچار بریدگی می‌شود.»
 
این مسئله احتمال انتقال عفونت و بیماری را نیز افزایش می‌دهد چراکه خون ناشی از زخم به راحتی از طریق این اسکناس‌ها به دیگران منتقل می‌شوند.
 
اسکناس‌های پلیمری جدید سپتامبر گذشته در اندازه اسکناس‌های کاغذی چاپ شدند؛ اما نسبت به این اسکناس‌ها دوام بیشتری دارند، تمیزترند و جعل کردن آن‌ها نیز بسیار سخت‌تر است.
 
گیاه‌خواران و حامیان حقوق حیوانات پس از آنکه بانک انگلیس اعلام کرد در تولید این اسکناس‌ها از "چربی گاو" استفاده می‌شود، خشم خود را از این مسئله ابراز کردند.
 
بانک انگلیس در ماه فوریه اعلام کرد اسکناس‌های پنج پوندی جدید را از بازار خارج نمی‌کند؛ اما استفاده از یک ماده جایگزین مانند روغن پالم را به جای "چربی گاو" در تولید آن‌ها بررسی می‌کند.  
 
 باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار