رئیس پلیس‌راه استان ایلام گفت: قبل از خرید لاستیک خودرو باید به تاریخ انقضاء آن توجه و از خرید لاستیک‌های تاریخ منقضی شده و فرسوده یا پوست‌پوست شده بایستی خودداری کرد.
کد خبر: ۴۲۴۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ 16 May 2017

  به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ رضا همتی زاده اظهار کرد: تاریخ ساخت لاستیک به‌صورت یک عدد چهاررقمی بر روی لاستیک خودرو منقوض گردیده است که دو رقم سمت راست نشان‌دهنده سال تولید و دو رقم سمت چپ نشان‌دهنده هفته چندم از آن سال است.  

وی با بیان اینکه لاستیک خودروها تأثیر بسزایی در ایمنی تردد وسایل نقلیه دارندافزود:  لاستیک خودرو باتحمل وزن خودرو و کاهش نیروها و ضربات وارده از سطح جاده، فرمان پذیری و ایجاد امکان حرکت در مسیر دلخواه را فراهم می‌نماید. و یکی از الزامات مهم و اساسی تردد ایمن وسایل نقلیه است.

همتی زاده گفت: وجود لاستیک‌های فرسوده و یا دارای آج نامناسب در سطح اتکا با جاده با دو اثر عدم فرمان پذیری مناسب و عدم تمرکز پذیری خودرو همواره باعث ایجاد تصادفات شدید و به‌ویژه واژگونی وسایل نقلیه و یا انحراف خودرو به سمت خط مقابل وقوع تصادفات خطرناک بوده است.  

رئیس پلیس‌راه استان ایلام خاطرنشان کرد: برابر قانون نداشتن آج مناسب در سطح اتکای چرخ وسیله نقلیه یکی از مصادیق نقص فنی بوده و برابر قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی این دسته از وسایل نقلیه ضمن اعمال قانون، پلاک وسیله آن‌ها فک و راهی تعمیرگاه خواهند شد و تا رفع نقص اجازه تردد نخواهند داشت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار