رییس اداره طرح و مهندسی ارتباطات سیار استان ایلام از تصویب طرح استقرار دکل BTS_2G پنج مزرعه در راستای پوشش خطوط تلفن همراه در روستاهای نورآباد(ظلمات)،چم پوش، جوب شله و چم چرود از توابع بخش زاگرس در شهرستان چرداول خبر داد.
کد خبر: ۴۲۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱ 15 May 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛تلفن و اینترنت از نیازهای اساسی زندگی مردم است و می توان گفت در حال حاضر بسیاری از خدمات اجتماعی، اقتصادی ، آموزشی و غیره از طریق شبکه مخابراتی و زیرساخت های مربوط به آن فراهم می شود.

قرن جدید قرن ارتباطات و تکنولوژی است و اینترنت نقش تاثیرگذاری در زندگی مردم ایفا می کند، گرایش مردم به استفاده از اینترنت و احساس نیاز به این فناوری روزبه روز درحال افزایش است.

در سال های اخیر تلاش های بسیاری در سطح کشور در زمینه توسعه شبکه‌های مخابراتی صورت گرفته است و چندین اپراتور بزرگ تلفن همراه نیز در کشور، مشغول به فعالیت هستند که دامنه گسترش آنها از کلان‌شهرها تا روستاهای دورافتاده کشیده شده است.

رقابت اپراتورهای فعال در این زمینه باعث شده است تا شاهد ارائه امکانات بسیار خوب و آنتن دهی مطلوب در اکثر نقاط کشور باشیم ولی هنوز هم نقاطی هستند که ازآنتن دهی مناسبی برخوردار نیستند.

در قرن جدید که قرن تکنولوژی و ارتباطات است ،عدم آنتن دهی موبایل و  دسترسی به اینترنت یک مشکل اساسی دربعضی نقاط است و متاسفانه درشهرستان چرداول ،بخش زاگرس  ودر روستای پنج مزرعه  نیز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

چرداول در زمینه زیر ساخت های مخابرات،دسترسی به اینترنت، عدم آنتن دهی تلفن همراه در برخی روستاها و راه های این منطقه و برخی مسائل دیگر در این زمینه نیازمند توجه بیشتر مسئولین است.

اهالی روستای پنج مزرعه از توابع بخش زاگرس در شهرستان چرداول با تماس مکرر و حضور در دفتر سایت خبری تابناک ایلام ،در راستای پیگیری  مشکلات آنتن دهی این منطقه از طریق این رسانه با  مسئولین  مربوطه را خواستار شدند.
 
یکی از از اهالی این منطقه به خبرنگار ما گفت:به علت ضعیف بودن شبکه تلفن همراه در این منطقه  اگر شخصی در روستا مریض شود باید سر به کوه  و تپه های  مجاور منطقه گذاشته تا شاید در بالای بلندی  مکانی پیدا شود وآنتن ضعیفی داشته باشد تا با اورژانس تماس بگیریم.

جوانی دیگر از اهالی منطقه اظهار کرد :وقتی ساکنین روستا های پنچ مزرعه از شهر بلاوه عبور کرده به طرف روستا می آیند ارتباط شبکه تلفی با اجتماع پیرامون به صورت کامل  قطع می شود که این مسئله مشکلاتی برای مردمان این منطقه به بارآورده است.

خبرنگار ما با مراجعه به شرکت ارتباطات سیاراستان ایلام  وبرای  جویا شدن از پیگیری ها بعمل آمده از سوی این اداره  با حضور در دفتر رییس اداره طرح و مهندسی ارتباطات سیار استان مشکلات ذکر شده را بازگو که ایشان در پاسخ به این مسئله اظهار کرد:با توجه به مکاتبات و رایزنی های متعدد با شرکت ارتباطات همراه اول در تهران و ارائه مشکلات مذکور طی دو سال گذشته به نتایج خوشایندی دست پیدا کرده ایم.
 
مهندس احمدبیگی گفت:طرح استقرار دکل 54متری ( بی‌تی‌اس)2G که نخستین بخش در شبکه تلفن همراه می باشد و با دستگاه موبایل ارتباط برقرار می‌کند در روستای جوب شله ، موفق به تصویب آن
در شرکت ارتباطات همراه اول شدیم .

وی ادامه داد: این طرح نیازمند تامین اعتبار از سوی شرکت ارتباطات همراه اول در تهران می باشد که درصورت تامین اعتبار مراحل اجرایی آن در آینده نزدیک آغاز می شودو  اهالی این منطقه از بن بست ارتباطی خطوط تلفن همراه خارج خواهند شد.
 
بزودی شهر بلاوه تره  از پوشش شبکه3G برخوردار می شود

احمدبیگی درخصوص این خبر گفت :ظرف چند هفته ی آینده کنگ احداث نصب دکل پوشش شبکه 3G درشهر بلاوه تره در بخش زاگرس به زمین زده خواهدشد.

وی ادامه داد:این طرح با تلاش های انجام شده در گذشته مراحل تصویب و تامین اعتبار آن انجام گرفته و درآینده ی نزدیک عملیاتی و اجرا خواهد شد.

وی در خصوص قطعی شبکه تلفن همراه روستای چم بور در بخش هلیلان در هنگام قطعی برق منطقه ، بیان داشت:مشکل دکل بی تی اس این روستا نداشتن باتری در هنگام قطعی برق می باشد که همزمان خصوط همراه نیز قطع می شوند.

وی افزود : مکاتبات در این خصوص با مرکز انجام گرفته و اگر در آینده اعتبار لازم برای خرید باتری تامین شود. اقدامات لازم  نسبت به خرید و نصب آن  انجام خواهد گرفت .

شایان ذکر است :پوشش شبکه 3Gتا دو ماه آینده در مهدیه و روستاهای اطراف آن ،از توابع بخش هلیلان شهرستان چرداول راه اندازی می شود./م
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار