رئیس هیات ژیمناستیک استان ایلام گفت: دو ژیمناستیک کار ایلامی به مسابقات مالزی اعزام می‌شوند .
کد خبر: ۴۲۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 13 May 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛حامد عزیز نصرتی اظهار داشت: رشته ورزشی ژیمناستیک در سال 62 به صورت رسمی در ایلام شروع به کار کرده که متاسفانه در فواصل زمانی مختلف به دلیل جنگ تحمیلی و نبود فضای ورزشی تعطیلی‌های سالانه در این رشته به وجود آمد.

رئیس هیات ژیمناستیک استان ایلام گفت: تا اینکه در سال 82 به صورت رسمی خانه ژیمناستیک در ایلام افتتاح شد.

وی ادامه داد: خانه ژیمناستیک با مشکلات زیادی از قبیل نبود سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب، سرویس بهداشتی و حمام و مهمتر از همه چاله ابر روبرو هستیم، در صورت نبود چاله ابر خطرات شکستگی قطع نخاع و حتی فوت ورزشکار را تهدید می‌کند.

این مسؤول اضافه کرد: همین امر سبب می‌شود که ورزشکار تمایل به انجام تمام حرکات ورزشی نداشته باشد.

عزیزنصرتی تصریح کرد: به دلیل ساختار فیزیکی خانه ژیمناستیک امکان ایجاد خانه ابر وجود ندارد، البته در دهکده المپیک سالن ژیمناستیک در حال تاسیس است که نیاز به بودجه‌ای بالغ بر 200 تا 300 میلیون است.

رئیس هیات ژیمناستیک استان ایلام گفت: این امر نیاز به حمایت استاندار ایلام و مسؤولین استان دارد، ورزش ژیمناستیک یک ورزش پایه‌ای محسوب می‌شود و هر کشوری که از ژیمناستیک خوبی بهره‌مند باشد ورزشکاران بیشتری به جامعه تحویل می‌دهد.

وی ادامه داد: چون ورزشکار از سنین 4- 5 سالگی شروع به فعالیت ورزشی می‌کندو بستر سازی برای  سایر رشته‌های ورزشی می‌شود. همیشه بهترین ورزشکاران تکواندو و جودو و کشتی ابتدا ژیمناستیک کار بوده و بعد فعالیت ورزشی خود را در رشته دیگر ادامه دادند، مجتبی ملکی و علیرضا لطفی از افراد موفق در حوزه ورزش هستند که در ابتدا ژیمناستیک کار می‌کردند.

این مسؤول اضافه کرد: پس می‌توانیم در این رشته بسترسازی برای سایر رشته‌های ورزشی داشته باشیم.

رئیس هیات ژیمناستیک استان ایلام گفت: سه هزار نفر در استان ورزشکار داریم که 1500یک هزار و 500 نفر از این تعداد افراد مختص به شهرستان ایلام است.

وی ادامه داد: رنج سنی برای آغاز فعالیت در ژیمناستیک سنین  4 تا 15 سال است، در مسابقات کشوری حضور داشتیم  و در مسابقات آسیایی که در تاریخ 1396/4/2 مالزی برگزار می‌شود دو ورزشکار منتخب ایلامی داریم.

این مسؤول اضافه کرد: در مسابقه که در سطح آموزشگاه‌های کشور در کردستان برگزار شد در گروه سنی بزرگسالان جوانان و نوجوانان موفق به کسب مدال طلا نقره و برنز شدیم.

رئیس هیات ژیمناستیک استان ایلام گفت: ورزشکار ژیمناستیک را در سنین کودکی شروع می‌کنند و این سن آسیب پذیری کودک محسوب می‌شود به دلیل کمبود امکانات امکان آسیب‌های جسمی و روحی وجود دارد که همین امر سبب دلزدگی و پایان فعالیت ورزشی در فرد می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار