مدیر حوزه علمیه استان ایلام گفت: مردم ولایت مدار جسارت به ساحت اهل بیت(ع) را تحمل نمی کنند
کد خبر: ۴۱۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴ 29 April 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام والمسلمین "وعد مرادبیگی "، مدیر حوزه علمیه استان ایلام با اشاره به جسارت صورت گرفته به ساحت مقدس امام رضا(ع) در یکی از ستادهای انتخاباتی شهر ایلام، اظهار داشت: روحانیت و حوزه علمیه استان ایلام، این واقعه را شدیدا محکوم کرده و از وقوع آن در فضای سیاسی متأسف است.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام خاطرنشان کرد: از آن جایی که اهل بیت(ع) جایگاه ویژه ای در اسلام دارند و پیامبر(ص) نیز وصیت و تأکید کردند که قرآن و عترت را به عنوان دو رکن دین برای امت اسلام معرفی کردند، باید حرمت و قداست این دو رکن اساسی حفظ شود.

وی با بیان این که اگر جامعه بشری بخواهد راه هدایت درست را پیدا کند و زندگی سعادتمند دنیا و آخرت را داشته باشد، باید تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) کند، گفت: پیامبر اسلام(ص) در طول 23 سال رسالت خود، پیام دین را به مردم ابلاغ کردند، اما گستره و ترویج این رسالت، به عهده اهل بیت(ع) است، چنانکه شخص پیامبر(ص) در روز غدیرخم، ضمن اعلام جانشینی امام علی(ع) بعد از خودشان، تأکید کردند که اگر می خواهید گمراهی شما را فرا نگیرد، و سعادت دنیا و آخرت را داشته باشید، باید در مسیر اهل بیت(ع) حرکت کنید.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی خاطرنشان کرد: معصومین(ع) برای حفظ دین به شهادت رسیده و متحمل سختی هایی شدند که از آن جمله می توان به سکوت 25 ساله امام علی(ع)، شهادت امام حسین(ع)، مصیبت های حضرت فاطمه(ص) و ... در این راستا اشاره کرد که باعث گسترش دین پیامبر(ص) و اسلام ناب شد؛ و امروز هم در زمان غیبت امام زمان(عج) وظیفه نشر معارف دین به عهده علما و بزرگان و در رأس آن ولی فقیه است.

وی تأکید کرد: اگر انقلاب اسلامی هم شکل گرفت و امروز توانسته با روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر مستکبران در جهان گسترش پیدا کند، بر اساس اندیشه معصومانه اهل بیت(ع) بوده است؛ چرا که ساختار وجودی انقلاب ما بر اساس مکتب اهل بیت(ع) بود و امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نیز در همین راستا حرکت کرده اند.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام با بیان این که ملت ایران اعتقاد راسخی به اهل بیت(ع) دارند، به وقایع پس از انتخابات سال 88 اشاره کرد و گفت: در فتنه سال 88 با جسارتی که به روز عاشورا صورت گرفت، کل فتنه جمع شد و نشان داد که فرهنگ اهل بیت(ع) در ایران نفوذ دارد.

وی خاطرنشان کرد: این روزها نیز که ایام انتخابات است، باید فضای کشور، فضایی توأم با آرامش انتخاباتی و به دور از جنجال باشد تا مردم بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند، اما متأسفانه در استان ایلام که افتخار مردم آن این است که میزبان زائران کربلای معلی و عتبات عالیات هستند، و یک استان ولایت مدار محسوب می شود، زمزمه هایی شنیده می شود که در شأن این استان نیست و مردم محب اهل بیت(ع) را ناراحت کرده است؛ برخی ها جسارتی به ساحت مقدس امام علی بن موسی الرضا(ع) کردند که ان شاءالله از روی جهل و نادانی است و نباید گفته می شد و الا اگر تعمدی در بیان این مطالب بوده، باید با آن برخورد لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی تأکید کرد: روحانیت استان و حوزه های علمیه، از این اتفاق تلخ بسیار گلایه مند بوده و آن را محکوم می کند و ان شاءالله دیگر شاهد این قبیل مسائل نباشیم، چرا که همه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری  از ارادتمندان امام رضا(ع) هستند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار