رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: موتورسیکلت سواران عامل 35 درصد تصادف های رانندگی درون شهری ایلام هستند.
کد خبر: ۴۱۴۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵ 27 April 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ محسن ناصری در حاشیه تجلیل از موتورسواران قانونمند اظهار کرد: امروزه وضعیت موتورسواران در معابر درون شهری و جاده ها بسیار آزار دهنده است و موضوع راکبین موتورسیکلت یکی از مشکلات و معضلات جدی جامعه و شهرهاست.
 
وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار های موجود موتورسیکلت سواران در 35 درصد تصادفات درون شهری استان دخیل هستند، گفت: موتورسیکلت به واسطه ساختارخاصی که دارد از جمله آسیب پذیرترین وسایل نقلیه در تصادفات به شمار می آیند.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام با تاکید بر ضرورت استفاده از کلاه ایمنی برای
راکب و ترک نشین موتورسیکلت ها ، یادآور شد: درصد بالایی از میزان مرگ و میر و آسیب های جدی به ناحیه سر موتورسوار و ترک نشین ها به دلیل نداشتن کلاه ایمنی است.
 
وی اضافه کرد: در قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ، استفاده از کلاه ایمنی استاندارد برای راکبین و ترک نشینان موتورسیکلت الزامی شده است.
 
 سرهنگ ناصری در ادامه به آلودگی صوتی موتورسیکلت ها اشاره کرد و افزود: برخی افراد نوجوان و کم تجربه برای شیرین کاری و جلب توجه اقدام به پاره کردن اگزوز و تولید صدای خشن و ناهنجار که بسیار آزدهنده است می نماید که این موضوع تخلف محسوب شده و در صورت مشاهده توسط ماموران اعمال جریمه صورت می پذیرد.
 
وی گفت: برای کاهش آلودگی های صوتی درتبصره5 ماده 29قانون لایحه هوای پاک که اخیرا در مجلس شورای اسلامی تصویب شد ، نیروی انتظامی موظف است برای وسایل نقلیه که آلودگی صوتی ایجادمی کنندو یا با بوق زدن بی جا وغیرضروری باعث آزار روحی و روانی شهروندان می شوند برای باراول 100هزار و برای باردوم 200هزار و برای بار سوم مبلغ 300هزارتومان جریمه صادر کند.
 
رییس پلیس راهوراستان ابراز امیدواری کرد: باهمکاری خوب پلیس راهور و سایردستگاه های متولی ترافیک بتوانیم موتورسواران را ساماندهی و در این خصوص به نتایج مورد نظر که کاهش حوادث رانندگی است دست پیداکنیم.
 
به مناسبت روزملی ایمنی راه و حمل ونقل ، مراسم تجلیل از موتورسواران قانونمند صبح امروز با اهداء پنج کلاه ایمنی به موتورسواران و رژه نمادین موتورسواران قانونمند برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار