معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: بحث گردشگری را محور اصلی اشتغال زایی در طرح تکاپو نام برد و تاکید کرد: با وجود دفاتر آی سی تی و پست بانک در روستاهای استان می توان از زیر ساخت فراهم شده آی تی استفاده کرد و محصولات تولیدی روستاها و اماکن گردشگری روستایی و اقامتی را به همه مردم در نقاط مختلف کشور معرفی کرد.
کد خبر: ۴۱۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 26 April 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛ حشمت الله عسگری روز چهارشنبه در نشست بررسی طرح های تکاپو اظهار کرد: در بحث معرفی محصوات تولیدی روستاها که توام با اشتغالزایی و رونق تولید هستند با فقر اطلاع رسانی و تکمیل زنجیره تبدیلی و بسته بندی مواجه هستیم.
 
وی افزود: اکنون بهترین محصولات تولیدی نظیر عسل، حبوبات، روغن حیوانی، پشم، صنایع دستی، گلیم، زعفران، گل نرگس در مناطق روستایی استان تولید می شود اما به دلیل فقر اطلاع رسانی به بازار و عرضه مناسب به فروشندگان کیفیت بالای آنها فدا می شود.
 
عسگری همچنین بحث گردشگری را محور اصلی اشتغال زایی در طرح تکاپو نام برد و تاکید کرد: با وجود دفاتر آی سی تی و پست بانک در روستاهای استان می توان از زیر ساخت فراهم شده آی تی استفاده کرد و محصولات تولیدی روستاها و اماکن گردشگری روستایی و اقامتی را به همه مردم در نقاط مختلف کشور معرفی کرد.
 
وی خواستار برگزاری نشستی با مجموعه واحدهای بسته بندی در استان برای ساماندهی و رسیدگی به وضعیت آنان شد.
 
معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام نیز در این نشست از شناسایی قابلیت های اشتغالزایی محصولات کشاورزی در شهرستان های استان برای افراد تحت پوشش این نهاد خبر داد.
 
روح الله امیری اظهار کرد: محصولات کلیدی با بازده بالا در مناطق مختلف شناسایی و قابلیت هر روستا با توجه به توانمندی که در عرضه محصولات دارد بررسی شده و از این ظرفیت در راستای اشتغال مددجویان بهره گرفته می شود.
 
وی افزود: گروه پیشرو اشتغال کمیته امداد در راستای اشتغال زایی مددجویان علاوه بر آموزش و ترویج در زمینه بازاریابی نیز به افراد کمک می کند تا بتوانند اشتغال پایداری برای خود رقم بزنند.
 
امیری یادآور شد: در بحث تولید گل نرگس در روستاهای مختلف دره شهر کارهای خوبی توسط مددجویان انجام شده به گونه ای که هر شاخه گل نرگس تولیدی در مزارع این شهرستان تا 6 هزار ریال نیز به فروش رفت.
 
به گفته وی، در بحث تولید زعفران در منطقه سیروان، بسته بندی حبوبات در ایوان و گیاهان دارویی و ... نیز اقداماتی انجام شده که امیدواریم با استقبال مددجویان تحت پوشش قرار بگیرد.
 
وی اضافه کرد: همچنین در بحث نخ ریسی نیز بحث اشتغال خرد زنان تحت پوشش مطرح است که با تامین پشم و تجهیزات مورد نیز در راستای اشتغال زایی آنان اقداماتی در دست انجام است.
 
وی گفت: سال گذشته با پرداخت 280 میلیارد ریال تسهیلات برای یک هزار و 800 نفر اشتغال زایی ایجاد شد.
 
هم اینک 21 هزار خانوار با حدود 47 هزار نفر جمعیت زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.
 
به گزارش تابناک ایلام؛ در این نشست طرح پشم ریسی، باغ پرندگان، طرح گردشگری زیارتی، پکیچ طرح های مختلف کشاورزی نظیر زعفران، عسل، حبوبات، گل نرگس و گیاهان دارویی و زیتون و ...با محوریت اشتغال زایی خرد در مناطق مختلف استان بررسی و مطرح شد.
 
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال جاری، استان ایلام 580 هزار و 158 نفر جمعیت دارد که در 25 شهر و بیش از 600 روستا سکونت دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار