معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: مهلت ارسال اثر به جشنواره رسانه و فرهنگ عمومی استان ایلام که پیشتر تا 30 فروردین سال 96 تعیین شده بود به علت پایین بودن آثار ارسالی اهالی رسانه استان تا 30 اردیبهشت ماه تمدید شد.
کد خبر: ۴۱۳۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 26 April 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ عمران خودآموز افزود: این جشنواره ویژه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع ‌رسانی اینترنتی استان به ‌همراه ضمایم استانی نشریات سراسری است تا با ارسال اثر در این جشنواره شرکت کنند.
 
وی با بیان اینکه این جشنواره دارای ٣٥ محور است، اظهار کرد: علاقه مندان می توانند آثار منتشر شده خود را در بخش های سرمقاله و یادداشت، مقاله، مصاحبه، خبر، گزارش و عکس به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال کنند.
 
وی افزود: در مراسم اختتامیه این جشنواره که خردادماه امسال برگزار می شود، آثار برتر و رسانه‌های فعال در هر یک از بخش‌ها معرفی و از آنها تجلیل خواهد شد.
 
خودآموز محورهای این جشنواره را گفتمان ‌سازی و فرهنگ ‌سازی در زمینه‌ اقتصاد مقاومتی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی (اعتیاد، حاشیه‌نشینی، نزاع، طلاق، فضای مجازی و غیره)، ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی، گسترش فرهنگ قرآن و عترت، گسترش فرهنگ نماز، امر به معروف و نهی از منکر، حماسه عظیم اربعین حسینی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت، تبیین دیدگاه‌های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، رد و اعتلای فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی، صیانت از فرهنگ عامه، پاسداشت زبان و ادب فارسی اعلام کرد.
 
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام ادامه داد: گسترش فرهنگ کتابخوانی و نهضت مطالعه مفید، غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، ترویج فرهنگ کار و تولید، گسترش نشاط و تحرک اجتماعی، گسترش نظم و انضباط اجتماعی، تقویت رفتارهای شهروندی، آداب شهرنشینی و بازآفرینی شهری، پیشگیری از وقوع جرم، خشونت، ضرب و جرح و تصادفات جاده‌ای، مبارزه با مواد مخدر و عوامل و چالش‌های حاشیه‌نشینی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی از دیگر محورهای این جشنواره‌ است.
 
وی فرهنگ حفاظت از محیط‌ زیست و منابع طبیعی، صیانت از حریم عمومی و حقوق شهروندی، ازدواج و تحکیم بنیاد خانواده، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، ترویج فرهنگ قانون‌گرایی، ترویج فرهنگ نقدپذیری و پاسخگویی مسئولانه، ترویج فرهنگ صداقت و راستگویی، پدافند غیرعامل در حوزه فرهنگ و هنر، افزایش سواد رسانه‌ای و فرهنگ استفاده صحیح از فناوری‌های نوین ارتباطی، مقابله‌ موثر با فرق و عرفان‌های نوظهور، مقابله با گروه‌های تکفیری و خشونت‌گرا، مقابله‌ی فرهنگی با قاچاق کالا و ارز و فرهنگ سلامت و تغذیه سالم(کاهش مصرف قند و نمک) دیگر محورهای این جشنواره هستند.
 
خودآموز ارتقای سطح فرهنگ عمومی استان با استفاده از ظرفیت رسانه های استان، تمرکز رسانه‌ها بر موضوع های اولویت‌دار فرهنگی و اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از طریق فرهنگ‌سازی و تقدیر از رسانه‌های فعال در عرصه‌ی فرهنگ عمومی را از اهداف این جشنواره برشمرد.
 
اکنون 25 نشریه محلی، نمایندگی 70 روزنامه سراسری، 14 خبرگزاری و 21 سایت خبری در استان ایلام با 175 خبرنگار فعالیت دارند. /م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار