نماینده ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت مرز بین‌المللی مهران یکی از مهم‌ترین عوامل برای خروج استان ایلام از بن‌بست است، گفت: اربعین جزو رویدادهای حماسی، ملی، مذهبی و دینی ما است و تمام انرژی ما بر ظرفیت مردم متکی است.
کد خبر: ۴۱۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 26 April 2017

به گزارش تابناک ایلام؛دکتر سلام امینی در دیدار با حمید محمدی ریاست سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مقوله پایداری و استقامت عامل حیات و بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: مردم استان ایلام در طول هشت سال دفاع جانانه از مرزهای غربی آن را به زیباترین شکل و مفهوم تداعی کردند و در حالی که کمتر شهر جنگ زده‌ای را شما در طول دوران دفاع مقدس پیدا می‌کنید که با وجود بمباران‌های مکرر، مردم آن شهر را ترک نکرده باشند. اما مردم ایلام ماندند و پایداری کردند .

امینی با اشاره به اینکه این افتخار بزرگی برای استان ایلام است که امروز به‌ عنوان قدمگاه زائران عتبات عالیات در مسیر تردد زوار قرار گرفته است، افزود: مهمترین دلایل انتخاب مرز بین‌المللی مهران توسط زوار برای سفر به عتبات عالیات را نزدیکی به شهرهای مذهبی کشور عراق، شیعه بودن مردمان هر دو سوی مرز، ضریب امنیتی بالای این مرز در هر دو سوی مرز و مهمان‌نوازی مردم استان ایلام برشمرد .

عضوء کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اربعین، ایلام و مرز بین‌المللی مهران را در جهان ممتاز کرده و هر جا اربعین باشد اسم مهران در ذهن خطور می‌کند و مردم رغبت بیشتری به استفاده از این مرز برای سفر به عتبات عالیات دارند .

وی ادامه داد: وقتی رهبری معظم انقلاب فرمودند «اگر مردم را وارد عرصه کردید و اقتصاد را مردمی کردید تبدیل به جهاد می شود» همین موضوع هم در ایلام به لطف خدا با جهاد مردمی محقق شد چرا که مردم پای کار آمدند و به خوبی از عهده آن برآمدند و مردم ایلام و مهران در پذیرایی و استقبال از زائران سنگ تمام گذاشتند .

رییس مجمع نمایندگان استان ایلام تصریح کرد: ظرفیت مرز بین‌المللی مهران یکی از مهم‌ترین عوامل برای خروج استان ایلام از بن‌بست بوده که اگر از این ظرفیت به‌ درستی و بر اساس برنامه‌ریزی استفاده کنیم می‌توانیم شاهد خروج استان از بن بست و توسعه استان باشیم .

وی با تاکید بر اینکه مساله اربعین نباید دولتی شود، گفت: اربعین جزو رویدادهای حماسی، ملی، مذهبی و دینی ما است و تمام انرژی ما بر ظرفیت مردم متکی است و هیچ کس نمی تواند ادعا نمی‌کند اربعین کار دولت است بلکه کار مردم و نظام است.

  امینی در پایان دیدار خواستار توسعه هر چه بیشتر ظرفیت‌های استان درحوزه اربعین و عتبات عالیات و رفع موانع و مشکلات پیشرو و انتفاع هر چه بیشتر مردم استان از این سفره با برکت شدند .

محمدی، ریاست سازمان حج زیارت از استان ایلام و مرز بین‌المللی مهران به عنوان اصلی‌ترین راه و دروازه عتبات عالیات یاد کرد و قول داد در آینده جلسات مشابهی برای رفع موانع و مشکلات زوار عتبات تشکیل و در بهره‌مندی بیشتر مردم استان ایلام از این ظرفیت بوجود آمده تمهیدات لازم در حوزه اختیارات سازمان را تدارک ببیند

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار