مدیرکل زندان‌های ایلام گفت: اشتغال و کاردرمانی راهکار و مسیر اصلی بازگشت زندانیان به دامن جامعه است.
کد خبر: ۴۱۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 24 April 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛ اکبر محبی در حین در بازدید از مجتمع حرفه‌آموزی زندان‌های استان اظهار کرد: اشتغال‌زایی را یکی از مهم‌ترین راهکارها برای حمایت از محکومین زندان‌ها بوده و حرفه‌آموزی و کاردرمانی، به فراهم‌سازی زمینه اشتغال هرچه بیشتر زندانیان کمک می‌کند.

وی افزود: تأثیر اشتغال بر این افراد و نقش آن در بازگشت صحیح این قشر آسیب‌پذیر به جامعه با تحلیل و تشریح از منظر جرم‌شناسی، همراه با نتایج اصلاحی و تربیتی است.

محبی تصریح کرد: این رسالت اجتماعی ما است که بر اساس حقوق شهروندی برای زندانیان ایجاد شغل کنیم چراکه این افراد مقاوم‌تر، باانگیزه‌تر و جدی‌تر هستند و اگر آن‌ها کار را در دست بگیرند، و حتی بیرون از زندان زمینه اشتغال آن‌ها فراهم شود می‌توانند به رشد صنعتی و تولیدی کمک کنند .

مدیرکل زندان‌های ایلام افزود: بدون تردید اشتغال به کار زندانی پایه اصلی اصلاح و بازپروری زندانی است؛ به دلیل این‌که در ایام تحمل کیفر در زندان زندانی فرصت مناسبی برای آموختن حرفه‌وفنی متناسب بااستعداد و توانائی خود پیدا می‌کند و حرفه‌آموزی و کسب مهارت و متعاقباً کار کردن زندانی وی را از خطرات بیکاری و تن‌پروری رها می‌کند .

محبی گفت: اشتغال زندانیان در زندان یکی از مسائل مهمی است که می‌تواند در بازپروری شخصیت زندانی نقش مهم و اثربخشی داشته باشد، اشتغال به کار زندانی به‌عنوان یکی از وسایل مهمی برای حرفه‌آموزی و نفوذ در زندانی برای ابراز ندامت و پشیمانی از عمل گذشته خود و آماده کردن زندانیان برای بازگشت به آغوش اجتماع موردتوجه قانون‌گذاران قرارگرفته است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار