مدیر جهاد کشاورزی دره‌شهر از آغاز برداشت باقلای سبز در سطح ۶ ٧٠ ھکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد .
کد خبر: ۴۱۲۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰ 23 April 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛مهندس طیار فیلی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود به طور متوسط در هر هکتار ١٠ تن و در مجموع ۶ ٧٠٠ تن باقلای سبز به ارزش 78 میلیارد و 100 میلیون ریال تولید و برداشت شود که علاوه بر تأمین نیازھای داخلی استان ٨٠ درصد محصول تولیدی به اغلب استان‌های کشور از جمله تهران، کرج، قم، اراک و سایر استان‌های همجوار صادر می‌شود. 

مدیر جهادکشاورزی دره‌شهر افزود: ٧٠٠ نفر کشاورز بهره‌بردار به صورت مستقیم در کشت و ٢۶٠٠ نفر نیز در برداشت این محصول مشغول فعالیت ھستند.

وی ارقام کشت شده این محصول را برکت، شاخ بزی و سرازیری عنوان کرد و گفت: اکثر مناطق حوزه این شهرستان (بخش مرکزی و ماژین) اقدام به کاشت باقلا می‌کنند.

فیلی از جمله خدمات ارائه شده به کشاورزان باقلا کار در زمینه‌ھای کاشت و داشت و برداشت را تهیه نهاده‌های کشاورزی به ویژه کود شیمیایی، ارائه توصیه‌های کارشناسی به خصوص زمان کاشت مناسب، مبارزه با علف‌های هرز و برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی و دانش فنی کارشناسان عنوان کرد و گفت: این محصول تولیدی توسط دلالان و واسطه‌ها خریداری و به بازار های مصرف عرضه می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی دره‌شهر افزایش سطح زیر کشت این محصول در شهرستان را درمقایسه با سال زراعی گذشته  ٢٠ درصد بیان و اضافه کرد: از جمله دلایل افزایش سطح زیر کشت، قیمت خوب محصول و تناوب زراعی مناسب است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نبود مراکز خرید تضمینی محصول، میدان میوه و تره بار و وجود دلالان و واسطه‌ها از جمله مشکلات تولید کنندگان محصول باقلا این شهرستان به شمار می‌رود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار