مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور استان‌های پربارش کشور طی دو روز آینده را اعلام کرد.
کد خبر: ۴۱۲۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳ 23 April 2017
احد وظیفه در تشریح وضعیت جوی کشور اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از بعد ازظهر امروز و اوایل وقت روز دوشنبه (۴ اردیبهشت) در سواحل دریای خزر افزایش دما و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در سواحل غربی خزر و اردبیل گاهی با وزش باد شدید جنوبی همراه خواهد بود.

پیش‌بینی استان‌های پربارش در روز آینده

وی افزود: روز دوشنبه در غرب، شمال غرب و در بعدازظهر این روز در سواحل غربی خزر و دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی ابرناکی، رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود و بارش‌ها در مناطقی از کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، زنجان و شمال قزوین شدت بیشتری خواهد داشت.

به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، از اواخر وقت روز دوشنبه و طی روز سه‌شنبه(۵ اردیبهشت) با نفوذ جریان‌های شمالی در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش باران، وزش باد و کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر در این مدت مواج خواهد شد.

وظیفه ادامه داد: روز سه‌شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز، مناطقی از شمال شرق و نواحی مرکزی کشور نیز ابرناکی و رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد که بعدازظهر این روز در دامنه‌های جنوبی البرز گاهی با وزش باد شدید همراه خواهد بود و بارش‌ها در این روز در دامنه‌های البرز در استان‌های مازندران، گلستان، شمال تهران، شمال سمنان، شمال البرز و خراسان شمالی شدت بیشتری خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز سه‌شنبه بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس نیز به سبب وزش باد شدید مواج خواهد شد، اظهار کرد: بعد ازظهر امروز نیز در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط با گرد و خاک همراه خواهد بود.

وی در پایان در مورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران در روز دوشنبه نیمه ابری، در بعدازظهرهمراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۲۹ و ۱۸ درجه سانتیگراد خواهد بود همچنین هوای تهران در روز سه‌شنبه، نیمه‌ابری، همراه با بارش پراکنده در بعدازظهر رگبار و رعد و برق، اوایل شب وزش باد شدید و در اواخر وقت کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای این روز ۲۶ و ۱۲ درجه سانتیگراد خواهد بود./م
ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار