نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی :
شورا یک نهاد مدنی است که پنجمین دوره انتخابات شوراها برگزار می‌شود و تجربه خوبی در این راستا داریم و کاملا این نهاد جا افتاده است، اما نیاز داریم که در قانون شوراها اصلاحاتی را انجام دهیم، زیرا آنچه را که در عمل می بینیم نشان می‌دهد شوراها بیشتر تمرکز خود را بر روی شهرداریها قرار داده‌اند.
کد خبر: ۴۱۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ 23 April 2017
سلام امینی در خصوص برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان ایلام، اظهار داشت: در هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها هیئت‌های شهرستانی و بخش ها را انتخاب کرده ایم، در استان ایلام 10 شهرستان وجود دارد که 50 عضو هیئت‌های نظارتی شهرستان‌ها تعیین شده اند و برای 25 بخش نیز به ازای هر بخش 3 نفر تعیین شده است.

به گزارش تابناک ایلام ،نماینده مردم ایلام، ایوان، سیروان، چرداول و مهران وملکشاهی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چند روز آینده بعد از آنکه صورتجلسه هیئت اجرائی انتخابات شوراهای استان به دست هیئت عالی نظارت برسد، بررسی‌های لازم انجام می‌شود، بیان کرد: از همه افرادی که در هیئت نظارت و هیئت اجرائی برگزاری انتخابات شوراها تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم، زیرا هیچ مشکلی وجود ندارد.
رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان ایلام با بیان اینکه آمادگی کامل وجود دارد، ادامه داد: از استاندار، معاونین، فرمانداران، هیئت‌های اجرائی و نظارت مسائل مربوطه را پیگیری کرده‌ام که مشکل خاصی وجود ندارد، مقدمات برگزاری انتخابات، تعداد شعب، تعداد صندوق ها، افراد پای صندوق و امکانات لازم وجود دارد.
دکترامینی با بیان اینکه تجربه اول برگزاری انتخابات نیست، بلکه بیش از 30 انتخابات را برگزار کرده ایم، متذکر شد: سعی می‌کنیم که بدون هیچ مشکلی انتخابات آینده را برگزار کنیم.
وی در خصوص جایگاه شوراها افزود: شورا یک نهاد مدنی است که پنجمین دوره انتخابات شوراها برگزار می‌شود و تجربه خوبی در این راستا داریم و کاملا این نهاد جا افتاده است، اما نیاز داریم که در قانون شوراها اصلاحاتی را انجام دهیم، زیرا آنچه را که در عمل می بینیم نشان می‌دهد شوراها بیشتر تمرکز خود را بر روی شهرداریها قرار داده‌اند.
 رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان ایلام با بیان اینکه شوراها نباید شورایِ شهرداری ها باشند، گفت: امیدواریم در آینده به لحاظ قانونی اختیارات شوراها اضافه شود و به عنوان یک نهاد مدنی وظایف خاص خود را انجام دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار